Direktor Razvojne agencije Srbije Radoš Gazdić izjavio je danas povodom odluke proizvođača automobila Folksvagen da odloži izgradnju novog pogona u Turskoj, da će Srbija nastaviti da potencira dalje pregovre o dolasku te nemačke kompanije u zemlju.

Danas objavljena odluka Upravnog odbora o odlaganju izgradnje pogona u Turskoj predstavlja novi momenat i mogućnost da potenciramo nastavak daljih pregovora o dolasku Folksvagena u Srbiju, a da li će do toga doći zavisi od VW, rekao je Gazdić za Tanjug.

Direktor RAS-a podseća da je ponuda Srbije iz ugla konsultanata i nadležnih u Folksvagenu ocenjena veoma visoko i dodao da se nada da će Srbija upravo iz tih razloga, ako dođe do zastoja u odluci o izgradnji novog pogona u Turskoj, ili ona ne bude realizovana, ponovo biti u fokusu VW.

"Srbija se i od starta, pored Turske i Bugarske, kotirala izuzetno visoko. Značajno je sa naše strane da u odnosu na Bugarsku imamo dosta kvalitetniju kvalifikacionu strukturu radnika sa tehničkim znanjima, a i dovoljan broj radnika koji mogu da podrže takvu investiciju koja nije samo usamljena u smislu proizvodnje VW, već i proizvodnje komponenti i dobavljača koji učestvuju u proizvodnji jednog automobila", rekao je Gazdić i dodao da se nada da naši aduti i dalje stoje kod VW.

Prvi čovek Razvojne agencije Srbije, smatra da je VW odlukom samo odložio početak rada, jer je Folksvagen izuzetno ozbiljna kompanija koja ne donosi odluke na prečac o radu, ili odlasku iz neke zemlje.

Gazdić je naveo da je odluka vezana za Tursku više-manje doneta iz političkih razloga i da je treba uzeti sa rezervom.

Navodeći da se tek očekuje pojašnjenje VW, Gazdić je rekao da ipak ne veruje da je odluka o tome da li će nastaviti sa razvojem svoje investicije u Turskoj, permanenta i konačna.

Upravni odbor koncerna odložio je odluku o novom pogonu uz navode da VW prati aktuelnu situaciju u Turskoj, u svetlu turske ofanzive protiv Kurda u Siriji.

Novi pogon, koji bi trebalo da zaposli do 4.000 ljudi je, prema planu, trebalo da bude izgrađen u blizini Izmira, a investicija bi bila između 1,2 do 1,5 milijardi evra.

VW je mesecima analizirao gde će u jugoistočnoj Evropi graditi novi pogon, te je odluka u korist Turske bila gotovo sigurna.

(Kurir.rs/Tanjug)