Građani Srbije mogu da očekuju da će uskoro putem svog mobilnog telefona moći da koriste sve usluge e-uprave identifikujući se putem mobilnog telefona, nešto slično kao u elektronskom bankarstvu. To je danas najavio direktor Kancelarije za IT i elektronsku upravu Mihailo Jovanović, na panelu o budućnosti digitalne ekonomije i uprave u Srbiji u okviru međunarodnog skupa "Internation Day".

Naglasio je da se zato u Srbiji intenzivno radi na uvođenju drugog,srednjeg nivoa elektronske identifikacije građana koja se odnosi na korišćenje šifre i naloga uz potvrđivanje sa mobilnog telefona.

"Cilj nam je da ove godine podignemo novi portal gde bi se građani putem mobilnog telefona prijavljivali, a onda nam je nebo granica", poručio je Jovanović.

Posle najave potpisivanja sporazuma o snižavanju cene rominga u zemljama Zapadnog Balkana koje bi sutra trebalo da se dogodi u okviru Digitalnog samita u Beogradu, Jovanović očekuje i skoro potpisivanje sporazuma o priznavanju elektonske identifikacije građana i privrede u zemljama regiona.

"To se dešava ove godine. Pravo je vreme da se potpiše neki sporazum o priznavanju elektronskih identifikacija na internetu", kaže Jovanović i dodaje da bi to moglo da se desi do narednog Digitalnog samita iduće godine.

Kaže da je priznavanje elektronske identifikacije građana i privrede putem interneta ključno za povezivanje ekonomija Zapadnog Balkana i za pružanja usluga putem interneta.

Do sada je, navodi, bio nedovoljno promovisan jedan projekat Agencije za privredne registre u Srbiji koja je zajedno sa ostalim agancijama iz regiona podigla regionalni portal gde je već sada moguće da se vide sva privredna društva iz regiona.

"Da biste uradili neku uslugu na tom portalu ili na portalima u drugim ekonomijama potrebno je da imamo elektronsku identifikaciju koju međusobno priznajemo između zemalja, odnosno ekonomija Zapadnog Balkana, a zatim i sa zemljama Evrope", rekao je Jovanović.

Osvrnuo se i na rezultate koje je Kancelarija za IT i elektronsku upravu za godinu i po dana od kada je osnovana postigla u izgradnji elektronske strukture.

"Cilj mi je da u naredna tri dana promovišem rezultat Srbije u pravljenju brzih rezultata u pružnju usluga 'one stop shop' gde građi dođu na šalter, a onda zaposleni u državnoj službi obave sav posao prikupljajući elektronske podatke za potrebe građane i privrede", rekao je Jovanović.

Naglasio je da je zahvaljujući tome postignuti neverovantni rezultati u razvoju elektrosnke uprave, pre svega u broju transakcija i da građani vide dobar rezultat.

Nekoliko sistema koji su primećeni kod građana i privrede su, kaže Jovanović, informacioni system "Bebo, dobrodošla na svet", e-zup preko koga je do sada bilo više od million transakcija i razmena podataka lokalne samoprave sa državnom upravom.

Dodao je da je preko e-katastra bilo 200.000 transakcija od notara prilikom prometovanja nepokretnosti, a među servisima koje prepoznaju građani i privreda su i e-recept i elektronska registracija sezonskih radnika.

"Ne zadovoljavamo se time što smo postigli dobar rezulat u broju usluga, jer je vizija komunikacija ili preko interneta Ili putem mobilnog telefona", rekao je Jovanović.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Profimedia)