TELEKOM SRBIJA: SBB svoje kanale vrednuje skoro 2 evra, a za RTS želi da plati 33 puta manje
Foto: Shutterstock

TELEKOM SRBIJA: SBB svoje kanale vrednuje skoro 2 evra, a za RTS želi da plati 33 puta manje

InfoBiz -

Kompanija Telekom Srbija razmatra sve raspoložive pravne mogućnosti za zaštitu svojih interesa povodom neosnovanih i zlonamernih navoda United Grupe u čijem vlasništvu je i kablovski operator SBB. Iz te kompanije plasirane su netačne informacije koje ugrožavaju imidž i poslovanje kompanije Telekom Srbija. Naime u SBB-u navode da bi zbog odluke RTS-a da prava distribucije svog programa u inostranstvu proda domaćoj kompaniji Telekom, gledaoci u dijaspori mogli uskoro da ostanu bez programa javnog servisa, zbog, kako navode, višestruko podignutih cena od strane Telekoma. Na ovaj način izneto je više netačnih informacija.

Pre svega, RTS nije odlučio da prava distribucije svog programa proda Telekomu Srbija, već je Telekom Srbija pobedio na javnom pozivu, na koji se SBB nije ni prijavio, pa je upitno ko želi, a ko ne želi da distribuira program Javnog servisa.

Takođe, kada je reč o ceni, SBB tendenciozno zamenjuje teze. Želimo da istaknemo da je cena od 1,2 evra formirana za distribuciju RTS-ovih programa tržišna, jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju svojih programa. Važno je da javnost zna da SBB svoje kanale prodaje po ceni od oko 2 evra, dok istovremeno RTS-ove kanale želi da plati po 33 puta nižoj ceni, iako su RTS-ovi kanali gledaniji od kanala SBB.

Krajnja cena, koju gledalac plaća u ovom slučaju ne zavisi od Telekoma Srbija, već od provajdera čije usluge koristi. Na cenu nekog provajdera ka korisniku utiče i marža koju provajder određuje, a što je deo njegove poslovne politike. Primera radi, ako naša cena ka određenom provajderu iznosi 1,2 evra po korisniku, dok on tu istu uslugu od krajnjeg korisnika naplaćuje oko 15 evra, on time ostvaruje značajnu zaradu. S tim u vezi jasno je da naša korekcija cene, nikako ne može da bude ključni ili direktni faktor za povećanje cena ka krajnjem korisniku.

United Media: Kojom skalom ste merili - ko koliko vredi

Nakon saopštenja Telekoma Srbije oglasio se United Media, koji ostaje pri tvrdnji da je Telekom različito procenio građane u Srbiji i građane u dijaspori i smatra da Telekom nije odgovorio "kojom su skalom merili - ko koliko vredi" i da i dalje uverava "korisnike da je njihova cena od 1,2 evro "korektna" i da United Grupa zarađuje 15 evra po korisniku".

"Misija javnih servisa je da svim građanima pod jednakim uslovima omoguće da gledaju program iz matične zemlje i tako očuvaju svoj jezik, kulturu i običaje", navodi United Media u saopštenju.

Svim javnim servisima u regionu i Evropi očigledno je najvažniji odnos prema gledaocima, jer su već donirani od države ili od građana putem pretplate, a podsećamo RTS se finansira i na jedan i drugi način.

United Media dodaje da će nastaviti da se pravnim sredstvima bori za prava korisnika koji žive u inostranstvu, jer smatramo da je naša obaveza da obezbedimo nacionalni program svim gledaocima u dijaspori po fer uslovima, jer je, kako navodi, taj program već plaćen novcem građana Srbije.

United Grupa tvrdi da beleži konstatan rast broja korisnika zahvaljujući superiornoj ponudi koja obuhvata najbolji informativni, filmski, serijski i sportski program te da očekujemo i u budućnosti još novih gledalaca, jer je tim televizije Nova S pojačan sa kultnim i najgledanijim emisijama “Utisak nedelje” i “Veče sa Ivanom Ivanovićem”.

Kurir.rs/Foto: Shutterstock

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track