Prošle godine Srbija je privukla 2,6 milijardi evra stranih direktnih investicija, čime je "postigla istorijski rezultat".

BEOGRAD - Privredna komora Srbije i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija dodelili su večeras priznanja najuspešnjim domaćim robnim i korporativnim brendovima na završnoj svečanosti akcije "Najbolje iz Srbije 2017", na kojoj je u kategoriji za robu svakodnevne potrošnje nagrada dodeljena brendu "Bambi", a u kategoriji pića sokovima "Nektar".

aga-7985.jpg
Damir Dervišagić 

Premijerka Ana Brnabić prisustvovala je sa ministrom trgovine Rasimom Ljajićem i predsednikom PKS Markom Čadežom dodeli priznanja, odakle je poručila da su srpski brendovi naši najbolji ambasadori, kao i da imidž jednog brenda menja sliku cele zemlje.

"Zadovoljstvo mi je što sam večeras među najboljim i najpouzdanijim kompanijama iz Srbije, onima koji uspešno grade svoje brendove, a potvrdu za to im daju sami korisnici", rekla je Brnabić.

whatsapp-image-20180604-at-21.42.30.jpg
Damir Dervišagić 

Po 13. put, primećuje premijerka, PKS i Ministarstvo trgovine promovišu najbolje robne i korporativne brendove i na taj način, kaže, podstiču stvaranje dodatnih kvaliteta proizvoda na srpskom tržištu.

Ističe da su ove godine nagrađena 24 brenda, a profili brendova su se kretali, navodi, od malih poljoprivrednih gazdinstava do kompanija sa nekoliko hiljada zaposlenih.

"To govori da privreda Srbije u svakoj oblasti, od startap-a preko turizma pa sve do energetike, ima kvalitetne brendove", ukazala je Brnabić.

aga-7954.jpg
Damir Dervišagić 

Osim čestitke nagrađenima, premijerka je u duhu ovogodišnjeg slogana "Kako se na srpskom kaže BRAVO", rekla "bravo" svima onima koji su učestvovali u toj akciji i prepoznali značaj borbe za konkurencijom i tržišnom pozicijom.

Od 2004. godine, od kada postoji akcija "Najbolje iz Srbije", premijerka je istakla da je za to priznanje konkurisalo više od 1850 brendova, a nagradu je osvojilo oko 340 brendova, kao i da očekuje da će se iduće godine prijaviti više od 2000 preduzeća za nagradu PKS-a i Ministarstva trgovine.

aga-7969.jpg
Damir Dervišagić 

Prema njenim rečima, cilj akcije je da podrži stare i priznate brendove sa jedne strane, ali i da prepozna male, neafirmisane brendove kako bi im se, dodaje, omogućilo da budu konkurentniji.

Primetila je da je sve više brenova koji konkurišu iz sektora IT, startupa i turizma, i navela da mnoge zemlje, upravo u tim branšama, grade svoje brendove.

"I Vlada Srbije kao prioritet postavlja stvaranje stimulativnog ambijenta za poslovanje i razvoj domaćih kompanija i brendova. Poseban fokus je na razvoju malih i srednih preduzeća i preduzetništva, za koji je kroz različite programe podrške u 2017. bilo opredeljeno nešto više od 18 milijardi dinara", naglasila je premijerka.

aga-8038.jpg
Damir Dervišagić 

O stabilnosti i da je Srbija dobar ambijent za poslovanje, dodaje premijerka, govori i podatak da je Srbija u prvom kvartalu ove godine privukla direktne strane investicije vredne više od 600 miliona evra, što je za pet odsto više nego prošle godine.

Takođe, ukazuje Brnabić, prošle godine Srbija je privukla 2,6 milijardi evra stranih direktnih investicija, čime je "postigla istorijski rezultat".

Među ostalim dobitnicima priznanja u kategoriji robnih brendova jesu Bakina Tajna Ajvar, Nectar Family, Merix, P.S. fashion, Gorenje aparati za domaćinstvo...

aga-8087.jpg
Damir Dervišagić 

Nagrada za najbolje uslužno preduzeće dodeljena je Aerodromu Nikola Tesla, koju je primio v.d. direktor aerodroma Saša Vlaisavljević.

Ostali dobitnici nagrada korporativnih brendova jesu Aura kozmetika, NIS, Alfa-Palm, Energy Net.

Najbolja turistička manifestacija u promociji Srbije je Tamburica Fest, za najbolji hotel u Srbiji proglašen je "Grand Hotel & SPA", a najbolji "mali" turistički smeštaj jeste Etno kompleks Vrdnička kula.

Pod sloganom ovogodišnjeg takmičenja "Kako se na našem kaže BRAVO", priznanja su uručena u 24 kategorije, među kojima su tri nove - najbolji hotel, najbolji "mali" turistički smeštaj i najbolji organski proizvod.