Posle završenih studija prava Sanja Konjović iz Beograda započela je sopstveni biznis izrade ekskluzivnih haljinica za devojčice, koje izvozi i u Rusiju i SAD

Svečane haljinice koje za devojčice u svojoj krojačkoj radnji kreira Sanja Konjović, pravnica iz Beograda, našle su put do malih mušterija širom Balkana i Rusije, a preko interneta porudžbine idu i preko Atlantika.


Ova uspešna mlada preduzetnica može da posluži kao primer svima koji razmišljaju da napuste „siguran posao“ u struci i upuste se u samostalni biznis kojim su oduvek želeli da se bave.


Pomogla mi šnajderka


- Želela sam da upišem srednju dizajnersku školu i roditelji mi nisu dali. Htela sam i da upišem primenjenu umetnost, i opet mi nisu dozvolili. Kad sam završila pravni fakultet, za pravnike nije bilo posla. Pošto sam uz pomoć moje šnajderke kreirala haljinice za moju decu, došla sam na ideju da počnem time profesionalno da se bavim. Shvatila sam da je to ono što sam oduvek želela. Počela sam 2010. sa ulaganjem od svega 300 evra, sa jednom običnom mašinom za šivenje, a materijal sam kupovala na meru. Najteže je bilo probiti se na tržištu kao domaći dizajner. U početku sam prodavala haljinice malim buticima, a sada ih plasiram preko jednog lanca prodavnica igračaka - priča Sanja.


Od jedne mašine za šivenje Sanjina krojačka radnja za sedam godina proširila se toliko da danas za nju radi šest šnajderki.

1004-170128-2.jpg
Promo 


Kupuju i poznati


- Haljinice „Ninia“ kupuju i mnoge poznate ličnosti. Sve je počelo kada je Goca Tržan kupila haljinicu za ćerku koju je ona nosila na rođendanu. Novinari su slikali Lenu u toj haljinici i od tada je sve krenulo. Danas izvozimo u Crnu Goru i Rusiju, a mali deo i u BiH i Makedoniju. Planiramo da izvozimo i u Hrvatsku jer nam iz te zemlje preko interneta stiže mnogo porudžbina. Preko sajta porudžbine stižu i iz Amerike, Poljske, Francuske, Švajcarske i Austrije - kaže Sanja Konjović.


Kao uspešna preduzetnica za početnike ima nekoliko saveta.

- Najvažnija je želja, motivacija i dobro rezonovanje šta stvarno može da se uradi od nečega. Vaš proizvod mora biti nešto novo i posebno ili već postojeće, ali mnogo jeftinije od onog što nudi konkurencija. Na startu sam se odlučila za ekskluzivne haljinice od skupih materijala jer ih tada niko nije proizvodio, i to je bio dobar poslovni potez - ističe Sanja.


Širi proizvodnju

USKORO I ZA DEČAKE


Za sada proizvodi samo kreacije za devojčice, ali uskoro će se i to promeniti.

- Planiram da zaposlim još jednog dizajnera koji bi kreirao odeću za dečake. Imam nameru da izađem na druga tržišta, a za to je potreban širi asortiman proizvoda - ističe Sanja Konjović.

Kurir / Slavica Tomčić

Foto: Marina Lopičić, Promo