Železnice čeka racionalizacija broja radnika i sva četiri železnička preduzeća su donela nove sistematizacije koje su napravljene prema stvarnoj potrebi. U narednih pet godina sigurno je da treba da ode oko 6.000 ljudi, a oko 2.000 u prvoj godini", rekla je potpredsednica vlade i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture

Ona je istakla da je za vladu jedan od prioriteta reformisanje srpskih želenica i podsetila da je železnica zato podeljena na četiri preduzeća - Srbija kargo, Srbija voz, Infrastruktura železnice Srbije i Železnice Srbije a.d., kako bi železnički sistem funkcionisao na novim tržišnim osnovama.

Mihajlovićeva je rekla da se ta reforma sprovodi zajedno sa Svetskom bankom, navodeći da to nije moguće uraditi preko noći i da se uporedo realizuju i investicije.

Ona je kazala da je vrednost aktuelnih projekata u železničkoj infrastrukturi oko 1,5 milijardi evra.

"Ne bih se saglasila sa Fiskalnim savetom da se stalo oko reformisanja železnice", dodala je Mihajlovićeva i naglasila da se radi na smanjivanju subvencija i modernizaciji celog sistema, a urađen je i popis imovine.

Prema njenim rečima, u 2015. je modernizovano 120 km pruga i pokrenuti su mnogi krediti koji su bili ukočeni - kuvajtski, ruski, EBRD i drugi.

"Svaki objekat u srpskim železnicama je popisan i napravljen je deobni bilans. Višak imovine će biti prodat i taj novac će se koristiti za izmirivanje duga za struju", rekla je Mihajlovićeva dodajući da je do februara dug za struju iznosio 750 miliona dinara i da su Železnice izmirile do sada 430 miliona.

Kako kaže, subvencije su smanjene i Srbija kargo radi bez subvencija.

Mihajlovićeva je rekla da četiri železnička preduzeća počinju da funkcionišu na osnovu ugovornih i tržišnih odnosa.

Ministarka je navela da se oko 830 km pruga ne koristi ili veoma malo koristi, kao i da od toga oko 300 km pruga uopšte ne radi, zbog čega će biti zatvorene jer prave troškove za održavanje.