Nemar ili korupcija
NERAZUMNI GUBICI AERODROMA: Švajcarce častili sa milion evra
Djuti fri šopovima od 2007. nije regularno obračunavan zakup, pa je aerodrome izgubio oko 850.000 evra, a država 153.000 evra od PDV
BEOGRAD - Beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ je u poslednjih šest i po godina potencijalno oštećen za oko 850.000 evra, zbog nepoštovanja ugovora o zakupu maloprodajne zone sa švajcarskom kompanijom „Dufry International“.
Zbog gubitka poreza na dodatu vrednost na tu sumu država je najverovatnije zakinuta za dodatnih 153.000 evra, pokazala je računica Kurira.
Izvor našeg lista sa aerodroma objašnjava da je manjak nastao jer prilikom izračunavanja mesečnog zakupa nikad od potpisivanja ugovora sa kompanijom „Dufry“ (februar 2006) nije uračunata inflacija u Nemačkoj na način kako je to ugovorom definisano.
Kamo inflacija?
- Mesečni zakup se izračunava na dva načina i naplaćuje se veći iznos, to jest onaj koji je povoljniji za aerodrom. Jedan način je procentualna naknada na mesečni promet ostvaren u prodajnim objektima koje „Dufry“ drži na aerodromu, a drugi način je takozvana minimalna godišnja naknada (MGN) po svakom odlazećem putniku sa aerodroma. Pošto je za prvih godinu dana plaćena fiksna zakupnina od dva miliona evra, od druge godine poslovanja (2007) MGN je iznosio dva evra.
Zbog gubitka poreza na dodatu vrednost na tu sumu država je najverovatnije zakinuta za dodatnih 153.000 evra, pokazala je računica Kurira.
Izvor našeg lista sa aerodroma objašnjava da je manjak nastao jer prilikom izračunavanja mesečnog zakupa nikad od potpisivanja ugovora sa kompanijom „Dufry“ (februar 2006) nije uračunata inflacija u Nemačkoj na način kako je to ugovorom definisano.
Kamo inflacija?
- Mesečni zakup se izračunava na dva načina i naplaćuje se veći iznos, to jest onaj koji je povoljniji za aerodrom. Jedan način je procentualna naknada na mesečni promet ostvaren u prodajnim objektima koje „Dufry“ drži na aerodromu, a drugi način je takozvana minimalna godišnja naknada (MGN) po svakom odlazećem putniku sa aerodroma. Pošto je za prvih godinu dana plaćena fiksna zakupnina od dva miliona evra, od druge godine poslovanja (2007) MGN je iznosio dva evra.
Arhiva
Prema ugovoru, MGN je nadalje trebalo da se godišnje usklađuje prema zvaničnoj stopi inflacije u Nemačkoj, ali to nikad nije urađeno pa taj indeks i sada iznosi dva evra - tvrdi sagovornik Kurira. On objašnjava da je zbog toga aerodrom najviše zakinut na zakupnini u letnjim mesecima, kad je veći protok putnika budući da je množenje njihovog broja sa iznosom MGN jedan od načina utvrđivanja mesečne zakupnine.
Ignorisanje ugovora
- Zašto MGN od 2008. nije usklađivan sa inflacijom u Nemačkoj, to je pitanje za menadžment. Iako nema zvanične računice koliko je zbog toga aerodrom u gubitku, sasvim je sigurno da je značajno zakinut, jer je reč o periodu od čak šest i po godina - zaključio je naš izvor.
Međutim, da je MGN bio usklađivan sa godišnjom stopom inflacije u Nemačkoj, njegov iznos bi, prema računici našeg lista, svake godine rastao do 2,25 evra. Da je MNG sa uračunatom infflacijom primenjivan na mesečne zakupnine od 2008. do juna 2014. kasa beogradskog aerodroma bila punija za oko 850.000 evra, bez PDV, u odnosu na ukupnu naplaćenu zakupninu u tom periodu.
Kurir štampano
Aerodrom
BEZ OBJAŠNJENJA
Kurir se zvanično obratio beogradskom aerodromu s pitanjima zašto MGN nije usklađivan sa inflacijom u Nemačkoj u skladu sa ugovorom i da li je i za koliko Aerodrom zbog toga oštećen. Umesto objašnjenja, sa Aerodroma je stigla najava da će nam ugovor sa kompanijom „Dufry“ biti „dostavljen na uvid nakon dobijanja saglasnosti inostranog partnera“, kao i da će nam „tom prilikom biti dostavljene sve fakture i mesečni obračuni“, što se još nije dogodilo.
DVE PRESTIŽNE NAGRADE ZA SRBIJU! Mali iz Istanbula: "Ova priznanja govore kako upravljamo javnim dugom" FOTO