Sportska investiciona firma u vlasništvu javnog investicionog fonda Saudijske Arabije ušla je u proces prodaje Evrolige, jer vodeće evropsko košarkaško takmičenje želi da proda manjinski udeo po ceni od milijardu evra. Kompanija "SURJ Sports investment", čiji je vlasnik saudijski investicioni fond PIF, vredan 925 milijardi dolara, mogla bi da da ponudu za kupovinu udela u Evroligi, zajedno s privatnom kompanijom "Dženeral Atlantik", navode izvori upoznati s detaljima.

Glavni konkurent u aktuelnom procesu prodaje im je "Bi-Si partners". Ova međunarodna investiciona kompanija već neko vreme gradi svoj sportski portfolio, uključujući udeo u sportskoj agenciji "Dži-Es-I vorldvajd", koji je nedavno preuzeo njen kreditni ogranak.

Akcionari kompanije ECA, vlasnika Evrolige i takmičenja nižeg ranga, Evrokupa, imaju nameru da prodaju oko trećine poslovanja. Grupa već sarađuje sa investicionom bankom Lajon Tri i prodaja udela je stigla do završnih faza pregovora, navode naši izvori, dodajući da dogovor i dalje nije siguran.

20240424-21-08-46eon--channels--mozilla-firefox.jpg
Screenshot 


Kompanija SURJ, koju vodi bivši direktor australijske prve fudbalske lige Deni Taunsend, osnovana je prošle godine sa ciljem dodatnog proširenja ulaganja PIF u sport. Poslednjih nekoliko godina, on je znatno pojačao svoje prisustvo u ovom sektoru, pre svega u fudbalu i golfu. SURJ je prošle godine ugovorio svoj prvi posao, ulažući 100 miliona dolara u američku Ligu profesionalnih boraca MMA.

PIF je nedavno nagovestio da želi da se više fokusira na domaće investicije. Prodaja Evrolige dolazi u trenutku kad kompanije privatnog kapitala ulažu znatne sume novca u kupovinu sportskih timova i liga. Kako tvrdi Džeri Kardinale, osnivač privatne investicione kompanije "Red berd kapital partners", koja je vlasnik fudbalskog kluba Milan, ovo je dovelo do "prenaduvanih" procena vrednosti, zasnovanih na "naivnim predstavama" o budućem rastu.

Iz Evrolige izjavljuju da broj njenih gledalaca raste, ali je taj broj daleko iza NBA po gledanosti i cenjenosti u globalnim okvirima. Televizijska gledanost Evrolige porasla je za 27 odsto na godišnjem nivou u sezoni 2023-2024, zahvaljujući rastu u Turskoj, Srbiji, Grčkoj, Španiji, Litvaniji i Italiji. Broj korisnika platforme za gledanje utakmica preko interneta porastao je za 46 odsto na 85.000.

Evroliga, SURJ, "Dženeral Atlantik", "Bi-Si partners" i Lajon Tri su odbili da komentarišu.

Biznis.kurir.rs/Financial Times