Kada kupujete robu preko profila na društvenim mrežama, vaša potrošačka prava gotovo da ne postoje. Retko ko od ovih nazovi trgovaca će vam izaći u susret i zameniti proizvod ukoliko niste zadovoljni, a prava je noćna mora ako se dogodi da vam posle mesec dana, recimo, puknu kupljene patike. Ne postoji način da dokažete da ih niste prali u veš mašini, nosili po pljusku ili slično.

U Udruženju potrošača Efektiva navode da je ovde i terminološki došlo do zamene teza, jer internet prodaja ne znači samo oglašavanje i prodaju preko interneta, sa polulažnog profila, već ta prodaja ima i svoje obaveze. Naravno, kada je u pitanju registrovano pravno lice. Nažalost, u mnogim slučajevima to nije.

Pratioci ovog udruženja su na njihovoj Fejsbuk grupi izneli svoja iskustva u vezi sa ovakvom trgovinom, a čini se da je zaključak da kada neko kupuje od švercera ne može da očekuje ni kvalitet, a ni potrošačka prava.

- Reklamacije ti odbijaju i ozbiljnije radnje, a da neće tamo neki Milisav koji je otvorio kao neku online radnju na Fejsu - napisao je jedan od njihovih pratilaca.

387833611-720318700143743-7648464840522397619-n.jpg
Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva 

- Ček ček... Neko kupuje od švercera i očekuje kvalitet i prava? Svašta stvarno. Na gotovo svim profilima te vrste kojih je beli svet piše da se zamena vrši u roku od par dana i to s vrlo dobrim razlogom.

Neki su savetovali da se poseti kurirska služba preko koje je poslata roba, dobiju podaci pošiljaoca i prijavite ga inspekciji.

386096803-720318613477085-8804720339863446668-n.jpg
Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva 

- Ljudi, kupujete stvari kod švercera, na crno! Još ovo je falš roba, koja je pet puta jeftinija nego original. Najbolje da niste znali da to za 3000-4000 din nije pravi Guči i Luj Viton.

- Kao kad vas zaustavi lik na ulici koji prodaje noževe i naočare....

- Pa šta hoće da kupi patike jeftino, nosa mesec dana i daj mi onda nove, pa to nema ni u crtanom filmu. Dobro joj je i rečeno!

Ovo su samo neki od komentara ispod objave, a jedan od načina na koji se prevaranti iz online prodaje "bore" sa nezadovoljnim kupcima je i taj što ih blokiraju na mrežama

387848920-720318730143740-2555315937394520684-n.jpg
Printscreen/Facebook/Udruženje potrošača Efektiva 

Jedan pratilac Efektive izneo je svoje iskustvo sa jednom poznatom radnjom sportske opreme u kojoj je kupio patike iz premium kolekcije i posle mesec dana nošenja su se malo razlepile na desnoj strani, desne patike.

- Dva puta su mi odbili reklamaciju uz obrazloženje da su nadjeni tragovi vode i da je sušenje neadekvatno! Patike nisu ni obrisane vlažnom krpom, a kamoli da su oprane, tako prašnjave sam im poslao da ne bude da sam ih oprao u mašini ili sl... Ja sam patike doslovce nosio mesec dana i sada hoću da ih tužim jer je bezobrazluk nevidjen - napisao je on.

kurir.rs