OTKAZ NA POSLU JOJ PROMENIO ŽIVOT! Sada zarađuje skoro 10.000 dolara mesečno, a da ne mrdne, a evo kako joj je to pošlo za rukom
Foto: Profimedia

OTKAZ NA POSLU JOJ PROMENIO ŽIVOT! Sada zarađuje skoro 10.000 dolara mesečno, a da ne mrdne, a evo kako joj je to pošlo za rukom

Moj biznis -

Još 2013. zarađivala sam 80.000 dolara godišnje kao inženjer. Nakon otkaza, odlučila sam da posvetim više vremena svom nedavnom sporednom poslu, kaže u svom blogu Jannese Torres, osnivač bloga Delish D’Lites i nagrađivanog podkasta "Yo Quiero Dinero".

Biznis insajder je preneo njenu priču u celosti: Vremenom, kako sam saznala više o ličnim finansijama, jedan sporedni posao, prerastao je u dodatni. Pre pet godina pokrenula sam podkast o novcu da bih podelila svoje iskustvo i pomogla drugim ljudima da izgrade bogatstvo.

Danas, sa 39 godina, imam sedam izvora prihoda, uključujući marketing, oglase na blogovima i podkastima, angažmane u govorima, konferencijama, digitalne kurseve, prihod od iznajmljivanja preko AirBnB-a i partnerstva sa brendovima. Zajedno, oni donose u proseku 37.394 dolara mesečno prihoda. Od toga, 9.300 dolara je pasivni prihod.

Za izgradnju održivog poslovanja potrebno je vreme. Zvanično nisam napustila svoj posao od 9 do 5 godine 2021. Zato nemojte vršiti nepotreban pritisak na sebe da napravite šestocifren posao za dve nedelje. To nije realno, navela je ona.

Napravite plan za rast i povećanje vašeg poslovanja tako što ćete identifikovati koja poboljšanja treba da napravite da biste stvari podigli na viši nivo. Evo šta uvek govorim ljudima pre nego što se odvaže da svoj privremeni posao pretvore u osnovni.

Savet broj jedan u vezi novca: Kako razvijate svoje poslovanje, tako je važno da znate svoje brojeve.

Koristila sam osnovne tabele da uskladim svoje prihode i rashode, a to sam obično radila samo na kraju godine, tako da nisam imala pojma šta se dešava tokom cele godine.

Kada sam 2020. godine donela odluku da dodatni posao preraste u posao sa punim radnim vremenom, uložila sam u računovodstveni softver koji mi je omogućio da pratim svoje prihode na dnevnoj bazi. To što sam imala ove informacije na dohvat ruke pomoglo mi je da ostanem detaljno informisana i da pratim koliko napredujem.

Dolari
foto: Printscreen YouTube

Kada počnete da to radite redovno, možete da smanjite nepotrebne troškove u realnom vremenu.

Postavljanje vaših poslovnih finansija uključuje nekoliko važnih koraka kako biste bili sigurni da možete efikasno upravljati svojim prihodima, rashodima i ukupnim finansijskim zdravljem. Evo vodiča koji će vam pomoći da počnete:

1. Odvojite lične i poslovne finansije

Uspostavite zasebne bankovne račune za svoje poslovanje kako biste svoj novac držali odvojeno. Ova razlika je ključna za precizno knjigovodstvo i poreske svrhe.

2. Kreirajte knjigovodstveni sistem

Uspostavite sistem za evidentiranje i praćenje vaših poslovnih transakcija. Ovo se može uraditi pomoću računovodstvenog softvera koji su dostupni na našem tržištu, ili programa za proračunske tabele po vašem izboru. Podesite kategorije za prihode i rashode da biste lakše analizirali svoje finansijske podatke.

Pratite prihode i rashode. Zabeležite sve izvore prihoda i pažljivo pratite svoje troškove. Čuvajte priznanice, fakture i sve druge relevantne finansijske dokumente organizovane. Redovno pregledajte i usaglašavajte svoje finansijske izveštaje kako biste osigurali tačnost.

3. Izradite budžet

Napravite budžet koji opisuje vaše projektovane prihode i troškove. Ovo će vam pomoći da planirate i donosite informisane finansijske odluke. Povremeno pregledajte svoj budžet i prilagodite ga po potrebi kako bi odražavao promene u vašem poslovanju.

4. Upravljajte novčanim tokovima

Upravljanje novčanim tokovima je od vitalnog značaja za finansijsko zdravlje vašeg poslovanja. Pratite šta dolazi i izlazi kako biste bili sigurni da imate dovoljno likvidnosti za pokrivanje troškova i održavanje operacija.

Razmotrite implementaciju strategija kao što su upravljanje potraživanjima i obavezama i pregovaranje o povoljnim uslovima plaćanja sa dobavljačima. I pokušajte da zadržite rezervu gotovine za hitne slučajeve.

5. Plan za poreze

Shvatite svoje poreske obaveze i rokove. Konsultujte se sa profesionalcem da biste odredili odgovarajuću poresku strukturu za vaše poslovanje i osigurali da se pridržavate svih zakona o poreskoj upravi. Redovno odvajajte sredstva da pokrijete svoje poreske obaveze.

Dobar pokazatelj je da odložite 25 procenata svog poslovnog prihoda za poreske svrhe, ali ova cifra će uveliko varirati u zavisnosti od države u kojoj je vaše preduzeće registrovano, da li treba da naplatite porez na promet i da li postoje državni ili lokalni porezi na prihod na vašoj radnoj lokaciji.

6. Pratite finansijski učinak

Redovno pregledajte finansijske izveštaje kao što su izveštaji o dobiti i gubicima, bilansi stanja i izveštaji o novčanim tokovima. Ovi izveštaji će pružiti uvid u finansijski učinak vašeg poslovanja, identifikovati oblasti za poboljšanje i pomoći vam da donosite odluke na osnovu informacija.

Dok prolazite kroz ovaj proces, biće od ključnog značaja da se konsultujete sa računovodstvenim i pravnim stručnjacima koji su upoznati sa vašim specifičnim poslovnim potrebama i lokalnim propisima. Oni mogu pružiti personalizovane savete prilagođene vašim okolnostima i obezbediti usklađenost sa svim finansijskim i zakonskim zahtevima.

Postavljanje snažnog sistema finansijskog upravljanja može spasiti vaš razum i vaše poslovanje.

Kurir.rs/Blic/Prenela S.Č.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track