ANA JE PRVA ŽENA U HERCEGOVINI KOJA VOZI ŠLEPER: Ima samo 23 godine, a odlučila je da sedne za volan ove mašinerije i uživa u tome
Foto: Shutterstock, Printscreen/Facebook

jedina

ANA JE PRVA ŽENA U HERCEGOVINI KOJA VOZI ŠLEPER: Ima samo 23 godine, a odlučila je da sedne za volan ove mašinerije i uživa u tome

Moj biznis -

Mlada Trebinjka Ana Kisić, iako ima samo 23 godine, prva je žena vozač šlepera u istočnoj Hercegovini i, kako kaže, iako trenutno vozi putnički automobil u jednoj kompaniji u Trebinju, jedva čeka da izađe na drum ovim moćnim vozilom.

Iako je završila i za kuvara i turističkog tehničara, pa je i u praksi počela da se bavi kuvarstvom, priželjkivala je, kako kaže, da postane vozač, pa se prebacila najpre na posao dostavnog vozača, a onda, nakon devet meseci prešla u kompaniju gde se sada nalazi.

- S obzirom na to da volim i duga putovanja i duge vožnje, a volan mi jednostavno predstavlja izazov, odlučila sam da polažem i CE kategoriju vožnje, iako sam inače u, takozvanom, muškom poslu, gde radi malo žena, imala sam punu podršku muških kolega koji su se u početku verovatno samo šalili, ali je ta misao u meni oživela, pa sam položila i kategorije A - za motor, C - za kamion i E za kamione sa prikolicama - kaže Ana za Nezavisne.

kamion, auto-put, saobraćaj
foto: Profimedia

Kako je navela, iako još nema iskustva na dugim turama, priželjkuje da se šleperom zaputi na otvoreni drum, koji, takođe, ima svoju prednost, s obzirom na to da je kabina, odnosno upravljačko mesto, na dosta većoj visini, sa dosta većom preglednošću.

- Samim tim, to je osećaj sigurnosti, jer je većina vozila ispod vas, ali sa druge strane, to izaziva i strah šta sve može tako velika mašina učiniti onom malom putničkom automobilu, mada je najbolje o tome ne razmišljati i koncentrisati se maksimalno na put, odnosno na ono u čemu smo mi u kabini u prednosti - preglednost - kaže Ana.

Napominjući da je u auto-školi vozila poprilično sigurno i na otvorenom putu, ali i po samom gradu, kaže da je početnička vožnja bolje išla na otvorenom, što je ipak relevantna stvar, jer, s obzirom na to da je kao dostavljač i taksista najčešće vozila po gradu, sada već ne vidi veliku razliku između ove dve vožnje.

kamion, točak, točkovi
foto: Stefan Jokić/Ilustracija

Dalje, kaže da je na polaganju CE kategorije prošla iz prvog pokušaja, ali je kod C kategorije prvi put pala, jer se zbunila na semaforu, s obzirom na to da je imala prednost prolaza, ali je stala jer je u blizini bio pešak kojem je bilo crveno svetlo i nije ni imao nameru da pređe ulicu.

Njen instruktor vožnje Petar Butulija, koji je pre Ane obučavao još jednu Hercegovku za vožnju kamiona, ali za C kategoriju, naglašava, međutim, da je Ana skromna i da je, u stvari, bila odlična na polaganjima, ali je jednostavno trema uradila svoje, pa je instinktivno reagovala kada je stala na pešačkom.

- Sigurno da će ona, kada danas-sutra izađe na put, biti dobar vozač, tako da mislim, s obzirom na to da početnici uvek na početku idu na kraće ture i sa iskusnim šoferima koji im pomažu, njoj neće trebati mnogo da se osamostali i stekne jednu rutinu u ovom poslu - kaže Butulija.

kamion
foto: Shutterstock, Ilustracija

Dodaje da mu nije poznato da je još neka žena, izuzev devojke koja je za potrebe Oružanih snaga BiH položila za vozača kamiona, do sada završila obuku za vožnju šlepera, što ženstvenu i pomalo krhku Anu čini još jedinstvenijom.

Taksi kao druga kuća

Ana Kisić kaže da se u ovoj kompaniji jednostavno "srodila" sa svim kolegama, mada ima i nekoliko koleginica, te da su svi kao jedna šira familija.

- Kao žena, vozim samo preko dana, po osam do devet časova, zavisno od posla, tako da se ja sada osećam sigurnije u vozilu nego da hodam pešice, jer realno, najviše vremena provedem za volanom, više nego što spavam, pa mi se desi da mi je nakon vožnje i malo neobično da hodam, iako je olakšavajuće nakon dugog sedanja za volanom - kaže Ana.

kurir.rs/Telegraf Biznis

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track