Slušaj vest

Trendovi tržišta su jasni, pa iako to ide sporije od planiranog, očigledno je da pravih sportskih automobila ima sve manje, a broj električnih automobila u ponudi raste iz dana u dan.

Tyrone Johnson, generalni direktor poznate automobilske kompanije, tvrdi da to nije slučaj samo sa ručnim menjačem, već je uveren da kupci više ne žele klasične ručne kočnice ili analogne instrumente.

shutterstock-531786427.jpg
Manuelni menjač Foto: Shutterstock

To verovatno važi za većinu kupaca mlađih od 40 godina, dok tek stariji vozači i dalje žele da povuku ručnu kočnicu i pogledaju instrument tablu sa pravim meračima i kazaljkama.

I ovde je trend statistički jasan, ali s druge strane ni proizvođači ne ostavljaju mnogo izbora, jer zbog manjih troškova razvoja i proizvodnje većina novih automobila svakako dolazi serijski sa elektronskom ručnom kočnicom, potpuno digitalnom instrument tablom, pa i automatskim menjačem.

profimedia0813897672.jpg
automatski menjač Foto: filippo carlot / imago stock&people / Profimedia

Johnson je takođe rekao da ne bismo trebali da žalimo za padom popularnosti sportskih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

On tvrdi da su stariji automobili veliko razočaranje u poređenju sa sportskim električnim Ioniqom 5 N, i uveren je da su se električni automobili za 10 godina razvili, koliko su se benzinski razvijali 100 godina.

shutterstock-elektricna-vozila-2.jpg
Električni automobil Foto: Shutterstock

Svoj entuzijazam prema električnim automobilima istakao je i izjavom da je lažni zvuk motora koji se čuje kroz zvučnike dobra zamena za buku motora sa unutrašnjim sagorevanjem, te je dodao: „Ne razumem zašto bi sportski automobili izumrli. Ako želite da idete brzo, nema ništa bolje od električnog vozila. Ne razumem tu nostalgiju.“

BiznisKurir/Klix, BIZLife