Slušaj vest

Ako je vaš odgovor "da", onda ste verovatno deo sve većeg broja avanturista koji traže autentična iskustva, uzbuđenje i putovanja bez unapred poznate destinacije.

Fenomen tzv. misterioznih letova (engl. Destination Unknown Flights) sve više osvaja svet, a Scandinavian Airlines (SAS) rasprodao je jedno takvo putovanje za samo četiri minuta.

profimedia-0345698714.jpg
Putovanje, devojka na aerodromu Foto: Leo Lintang / Panthermedia / Profimedia

Iskustvo koje se pamti

– Putovanje se odnosi na otkrivanje, a ‘nepoznato odredište’ osmišljeno je da ponovo rasplamsa uzbuđenje istraživanja novih i neočekivanih mesta. Postoji nešto magično u tome da uđete u avion, a da ne znate gde ćete sleteti – izjavio je Aron Backström, potpredsednik sektora za proizvode i lojalnost u SAS-u.

Ovaj koncept prvi put je predstavljen 2024. godine, kada je čitav avion bio ispunjen članovima EuroBonus programa koji su bez ikakvih informacija poleteli ka – Atini. Reakcije putnika bile su oduševljene: 96% učesnika reklo je da bi ponovilo iskustvo.

Ove godine, let je pošao iz Kopenhagena, a odredište je bila Sevilja. Putnici su tokom tri dana (4–7. april) bili potpuno uronjeni u iznenađenje – niko nije znao ni grad, ni hotel u kom će boraviti. Mogli su da odaberu samo kategoriju smeštaja, ali bez konkretnih podataka o lokaciji.

Zašto ljudi sve više biraju misteriozna putovanja?

Ova vrsta putovanja postaje sve popularnija među Evropljanima i širom sveta. Ljudi su umorni od planiranja – istraživanja hiljada opcija, recenzija i hotela. Prosečan putnik pregleda čak 141 sajt pre nego što odluči gde će na odmor. Umesto slobode, suočavaju se sa konfuzijom.

profimedia-0134131895.jpg
Avion Foto: Patti McConville / Alamy / Alamy / Profimedia

Sada se vraća ono što je srž putovanja – iznenađenje, spontanost i osećaj avanture.

Jedan od primera dolazi od kompanije Wizz Air, koja je ove godine odabrala 35 putnika i odvela ih na „putovanje života“. Destinacija je bila Antalija u Turskoj, a ceo događaj brzo je postao viralan na mrežama.

Sve više ponuda u Evropi

Kompanije širom Evrope prihvataju trend.

Lufthansa Surprise omogućava putnicima iz Minhena i Frankfurta da odaberu misteriozan let u skladu sa svojim stilom putovanja.

profimedia0856098002.jpg
Lufthansa Foto: Lando Hass / AFP / Profimedia

Opodo nudi jeftine pakete „let + hotel“ ka nepoznatim destinacijama.

Luksuzna agencija Black Tomato ima ekskluzivnu ponudu Get Lost, koja putnike vodi u zabačene krajeve sveta.

Platforma srprs.me nudi misteriozne gradove u Evropi (3 do 5 dana, cena od oko 240 funti, sa polaskom iz Britanije).

Journee iz Londona omogućava individualna putovanja uz personalizaciju – korisnici popunjavaju upitnik i isključuju mesta ili iskustva koje ne žele. Tim potom organizuje let, hotel i aktivnosti.

Spoj nepoznatog i zajedništva

– Na prvom putovanju ‘Destination Unknown’ posebno nas je dirnulo to što su potpuni stranci vrlo brzo počeli da se povezuju. Kada uklonite sva očekivanja i podelite ovakvo iskustvo, nastaje snažan osećaj zajedništva – ističe Backström iz SAS-a, piše b92.net

Kako se pripremiti za misteriozno putovanje?

Kompanije uglavnom daju osnovne smernice – poput vremenskih uslova na destinaciji – ali ne otkrivaju lokaciju. Zato je preporuka da se pakujete kao za klasičan četvorodnevni put:

-slojevita odeća,
-udobne pantalone,
-jakna i komforna obuća.

Sve ostalo – biće deo vaše avanture.

BiznisKurir/Bloomberg Adria