Slušaj vest

Uspeh proizvođača čuvenih kockica kontrastira sa konkurentima kao što su "Mattel" i "Hasbro", koji su se borili u 2024. godini. "Lego" je povećao svoj tržišni udeo i zabeležio porast prihoda dok su drugi proizvođači igračaka imali problema da postignu napredak.

Danska kompanija, poznata po svojim šarenim plastičnim kockicama, izvestila je o rastu prihoda od 13 odsto na 74,3 milijarde DKK (10,85 milijardi dolara) u 2024. godini. Ovo je bilo vođeno jakom potražnjom u Americi, Evropi i Bliskom istoku. U Americi je prodaja porasla za gotovo 16 odsto u odnosu na 2023. godinu, kako je saopšteno u godišnjem izveštaju kompanije.

„Tokom godine, nastavili smo da koristimo naš portfelj – oko polovine proizvoda su bili novi – kako bismo se širili među fanovima svih uzrasta i interesovanja“, izjavio je Niels B. Kristijanse, CEO kompanije "Lego", u pismu. „Iako će deca uvek biti naš glavni fokus, primetili smo povećanu potražnju među tinejdžerima i odraslima sa našom Lego Botanical Collection, koja je privukla nove graditelje u Lego brend.“

shutterstock_lego (3).jpg
Šarene Lego kockice Foto: Shutterstock

Iako je tržište igračaka u opadanju, neki od tih problema su ublaženi rastućim trendom mladih odraslih i tinejdžera koji kupuju plišane životinje i druge igračke za sebe. Izveštaj marketinške istraživačke kompanije "Circana" pokazao je da su osobe starije od 18 godina učestvovale u prodaji igračaka vrednih više od 1,5 milijardi dolara u poslednjem kvartalu 2024. godine, nadmašivši kupovine koje su bile usmerene na decu od tri do pet godina.

Lego je posebno profitirao od ovog trenda, sa rastućom grupom potrošača, često označenih kao AFOLs (Adult Fans of Lego), koji pomažu u povećanju prodaje.

Dok "Lego" beleži skok u prodaji, rivali se muče. "Mattel" je izjavio da su neto prodaje opale za 1% u 2024. u odnosu na prethodnu godinu. "Hasbro", koji prodaje proizvode kao što su Nerf puške, Monopol i Plej Doh, izvestio je o opadanju prihoda od 18% u odnosu na 2023. godinu.

Neki od najprodavanijih "Lego" tematskih setova bili su "Ratovi zvezda" i "Hari Poter" koji su posebno popularni među odraslim korisnicima.

BiznisKurir/BlicBiznis