Slušaj vest

Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić u emisiji "Direktno" kod Minje Miletić na televiziji "Euronews" rekao je da je danas veliki dan za Telekom Srbije zato što je došlo do velike akvizicije dela United Grupe. Radi se o transakciji od 1,5 milijardi evra i to jedna od najvećih transakcija u istoriji Srbije i pokazuje koliko je Srbija dobro tlo za strane investitore, dodao je Lučić.

Lučić je ocenio da ova transakcija predstavlja ključni poslovni potez za Telekom Srbija, potvrđujući ostvarenje strategije započete 2018. godine.

"U trenutku kada su drugi kablovski operateri držali gotovo 70% tržišta, Telekom je uspeo da preokrene tržišnu ravnotežu. Ovim potezom kompanija sada kontroliše preko 60% tržišta, čime je stvoren potpuno novi ekosistem u sektoru telekomunikacija", rekao je Lučić.

Poslednjih sedam godina obeležila je intenzivna konkurencija između dva velika regionalna igrača – Telekoma Srbija i United Grupe. Međutim, izlaskom United Grupe sa tržišta Zapadnog Balkana i njenim fokusiranjem na evropska tržišta, Telekom Srbija postaje dominantna sila u regionu. Iako se pojavljuju novi igrači, poput kompanije Etisalat, jasno je da je ova tržišna promena donela novo doba za sektor telekomunikacija u regionu.

"Od regionalnog lidera do globalne kompanije"

Strategija razvoja Telekoma Srbija, započeta sredinom 2018. godine, donela je izuzetne rezultate, omogućivši kompaniji da ostvari nezapamćen rast, čak i u međunarodnim okvirima, rekao je Lučić. Na izuzetno konkurentnom tržištu Srbije, Telekom je uspeo da udvostruči prihod, koji sada prelazi dve milijarde evra.

"Ovaj uspeh daje kompaniji snagu za dalji rast i ekspanziju na teritoriji Zapadnog Balkana i dijaspore. Fokus na tržišta gde živi veliki broj ljudi poreklom iz Srbije omogućio je izvoz domaćih servisa i sadržaja na pravi način. Kao rezultat toga, Telekom Srbija je iz regionalne prerastao u globalnu kompaniju, ostvarujući čak 8% prihoda izvan tržišta bivše Jugoslavije.

Poseban uspeh ostvaren je primenom inovativnih poslovnih modela, poput virtuelne mobilne mreže i distribucije premium TV kanala, što je omogućilo rast prihoda na međunarodnim tržištima. Nastavljajući ovim tempom, Telekom Srbija gradi temelje za još snažniju poziciju u globalnoj telekomunikacionoj industriji", rekao je Lučić.

Telekom Srbija učvršćuje globalnu poziciju kroz akviziciju Net TV-a

Lučić je dodao da ova transakcija neće poremetiti likvidnost kompanije.

Finansijska stabilnost kompanije omogućila je sprovođenje značajne transakcije bez ugrožavanja likvidnosti i odnosa duga. Telekom Srbija, prva firma sa Zapadnog Balkana koja je na berzi, već se godinama širi po Evropi – sa 240.000 korisnika u Austriji, prisustvom u Švajcarskoj i sada ulaskom na nemačko tržište kroz kupovinu Net TV-a, rekao je naš sagovornik.

Ova akvizicija predstavlja ključni korak u jačanju pozicije na globalnom nivou, posebno u dijaspori, istakao je direktor Telekom Srbija.

"Net TV, kao najstariji projekat tog tipa, ima preko 100.000 lojalnih korisnika širom sveta, uključujući Ameriku i Australiju. Time Telekom postaje ekskluzivni ponuđač regionalnog sadržaja, sa ciljem da dostigne bazu od preko 2 miliona korisnika u dijaspori. Osim srpskih, Telekom nudi bosanske, hrvatske, a sada i albanske kanale, čime se profilisao kao pravi regionalni lider sa potencijalom da dosegne preko 20 miliona korisnika širom sveta".

"Kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju"

Lučić je izjavio da kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju, jer će Arena preuzeti sav sportski sadržaj.

"Ova promena donosi revoluciju za ljubitelje sporta na Zapadnom Balkanu. Akvizicijom Sportkluba, Arena je postala dominantni regionalni sportski kanal, uz Eurosport i nacionalne kanale. Širenjem dostupnosti na svim mrežama, Arena menja svoju poslovnu filozofiju – od sredstva za konkurenciju postaje profitni centar sa značajnim prihodima od operatera i marketinga", rekao je Lučić.

Prema njegovim rečima, ova transakcija ne samo da će višestruko povećati prihode Arene, već će i drastično smanjiti troškove otkupa sportskih prava, koji su godinama opterećivali budžet.

"Za gledaoce u Srbiji, ovo znači da će sav live sportski sadržaj biti dostupan, bez obzira na kablovskog operatera. Kao jedini specijalizovani sportski kanal u regionu, Arena sada ima jaču pregovaračku poziciju, što će značajno sniziti cene sportskih prava, kao što je to slučaj u ostatku Evrope", rekao je Lučić.

Kurir.rs/Euronews