Za ugostitelje je veoma važno da znaju da se služe tzv. mekim veštinama, čak podjednako kao tehničko poznavanje posla. Vodeći se time da su gosti uvek u pravu, verbalna komunikacija sa njima mora da bude na vrhuncu, kako bi se na njih ostavio najbolji mogući utisak.

Sa tim je saglasna i direktorka Hotelijersko-turističke škole Opatija i predsednica Zajednice ugostiteljsko-turističkih škola Republike Hrvatske Ksenija Beljan.

Ističe da su u svim obrazovnim programima za ugostitelje nedovoljno zastupljene meke veštine, odnosno komunikacija, rešavanje sukoba, timski rad, empatija, kreativnost, kao i pozitivan stav. Na taj problem posebno je ukazala i nastavnica Zagorka Ivanković, dugogodišnja mentorka učenicima iz ekonomske grupe predmeta.

- Ona je u nastavni plan Školski kurikulum Hotelijersko-turističke škole Opatija uvrstila obrazovni program "Raise The Bar Youth", čiji je cilj dodatno osposobljavanje učenika srednjih škola s ugostiteljskim i turističkim usmerenjima prenosom mekih i poslovnih veština - kaže Ksenija.

Evo zašto su te veštine toliko važne za sve koji žele izgraditi uspešnu karijeru kao konobari, barmeni, baristi, kuvari, ugostitelji, menadžeri hotela i ostali zaposleni na sličnim poslovima.

Pozitivan stav

Jedna od najvažnijih veština je pozitivan stav prema poslu, gostima i kolegama, zbog višestrukog uticaja na celokupno iskustvo gosta, kvalitet usluge, timsku dinamiku i poslovni ugled. Upućen osmeh, dobro raspoloženje, čak i onda kad se tako ne osećate, stvara atmosferu topline i gostoljubivosti. Pored toga, u konkurentskom svetu ugostiteljske delatnosti pozitivna iskustva ostavljaju neizbrisiv trag na goste i podstiču ih da se vrate tamo gde su se osećali prijatno i dobrodošlo.

0804-shutterstock-2068509182.jpg
Shutterstock 

Komunikacija se podrazumeva

Kvalitetna komunikacija podrazumeva, prvenstveno, aktivno slušanje i razmenjivanje informacija na pristojan način, a zatim i čitanje neverbalnih znakova i prilagođavanje stila komunikacije, u zavisnosti od toga s kim razgovarate.

Emocionalna inteligencija

To znači da ćete biti spremni da preuzmete odgovornost za sopstveno ponašanje i greške, kao i da ste u stanju da razmotrite kako vaši postupci utiču na druge goste i kolege i kako da pristupate s razumevanjem i empatijom.

Rešavanje potencijalnih problema

Ovo se odnosi na veštinu upravljanja situacijom, odnosno koliko dobro zaposleni i menadžeri mogu da upravljaju sukobima, što ima veliki uticaj na uspeh ugostiteljske firme, kako među zaposlenima, tako i u komunikaciji sa gostima. Jedno istraživanje pokazalo je da bi 83% anketiranih gostiju ponovo rezervisalo sobu u hotelu kad bi od uprave dobili razuman odgovor na svoju negativnu recenziju na mreži.

profimedia0056799581.jpg
Profimedia 

Kreativnost

Kreativnost je, takođe, važan deo u lancu ugostiteljske i turističke delatnosti. Ona se ne odnosi samo na stvaranje besprekornih jelovnika i umetnosti crtanja po kafi, nego i na oblikovanje posebnih usluga i iskustava koje će svaki gost ceniti. To su, recimo, odlična organizacija, marljivo uređene sobe, dobro predstavljena jela ili pažljivo osmišljene turističke ture.

Rad u timu

Često se navodi u biografijama spremnost na timski rad, ali kada dođe vreme da se to i pokaže, neretko se odstupi od toga. Rad u timu olakšava dobru komunikaciju, što je posebno važno u ugostiteljstvu i turizmu.

kurir.rs/alo.rs