REDOVNO SERVISIRANA VOZILA POSTIŽU VEĆU PRODAJNU CENU! Evo kad treba raditi veliki i mali servis: Posebno obratite pažnju na JEDNO
Redovni servisi su najvažniji segment održavanja vozila, jer kvalitetnim servisiranjem i ukupnim održavanjem svog vozila postižete maksimum ukupnih performansi i obezbeđujete njegovu dugotrajnost u eksploataciji.
Redovno servisirana vozila sa odgovarajućom servisnom dokumentacijom i servisnom knjižicom postižu veću prodajnu cenu, kada se odlučite za to, jer ova dokumentacija donekle uverava potencijalnog kupca o tehničkoj ispravnosti ponuđenog vozila, kao i da nisu potrebna veća dodatna ulaganja nakon kupovine, kaže za Kurir Saša Mitrović, head vertikale auto-moto i nautika na oglasniku Sasomange.
- Rezervne delove vozila možemo svrstati u dve kategorije - delovi koji pripadaju redovnom periodičnom održavanju i delovi koji su deo vanrednog održavanja usled oštećenja ili manjih havarija. U okviru prve podele uvek se radi o novim delovima, koji su deo redovnog održavanja vozila, a to su delovi neophodni za mali i veliki servis, delovi trapa i kočionog sistema i pneumatici.
U okviru druge podele radi se o delovima karoserije, spoljne signalizacije na vozilu, kao i delovima koji spadaju u grupu plastičnih i staklenih rezervnih delova. Navedeni delovi osiguravaju tehničku ispravnost, efikasnost i ukupnu funkcionalnost, što seodražava i na vašu ličnu bezbednost kao vozača ili putnika u vozilu- ističe Mitrović.
Mali i veliki servis
Redovni servisi se uvek rade u skladu s preporukama proizvođača i različiti su u zavisnosti od brenda.
- Preporuka je da se mali servisi rade na svakih pređenih 10.000 do 15.000 km ili obavezno jednom godišnje, u zavisnosti šta prvo nastupi, a podrazumeva zamenu motornog ulja i filtera ulja, filtera goriva i filtera vazduha motora, kao i zamenu filtera kabine (polen filter). Po potrebi, nakon provere, radi se i dopuna nivoa ulja kočione i rashladne tečnosti - navodi Mitrović i nastavlja:
- Veliki servis je potrebno uraditi, prema preporuci proizvođača vozila, obično na od 140.000 do 200.000 km u slučaju da ste vozilo kupili kao novo, da su komponente na vozilu fabričke i da se veliki servis radi prvi put. Tada se menjaju set zupčastog kaiša sa španerom, pumpa za vodu, set PK kaiša, zatezač PK kaiša s rolerom, a potrebna je i zamena rashladne tečnosti u motoru. Sledeći veliki servis potrebno je raditi na svakih od 60.000 do 100.000 km u zavisnosti od proizvođača i modela automobila.
On ističe i da ponudu delova koji su potrebni da biste uradili mali ili veliki servis automobila i aktuelne cene delova različitih proizvođača možete proveriti na oglasniku Sasomange.rs.
- Preporuka je da uvek kupujte nove rezervne delove za svoj automobil jer vam to obezbeđuje i da sve njegove komponente budu ispravne i funkcionalne, što doprinosi i vašoj ličnoj bezbednosti. Na tržištu se nude delovi raznih proizvođača koji su podeljeni po cenovnom rangu u odnosu na kvalitet izrade pa je izbor veliki, ali se uvek opredelite za renomirane proizvođače i prodavce rezervnih delova jer je viša cena uvek opravdana višim kvalitetom materijala i izrade.
Delovi i gume
Takođe, na Sasomange možete pronaći veliki izbor rezervnih delova svih proizvođača, kao i bogatu ponudu guma.
- Tu su pneumatici namenjeni zimskim uslovima vožnje, pri čemu bismo podsetili da je zakonska obaveza prelaska s letnjih na zimske pneumatike 1. novembar, do kada je ostalo manje od mesec dana. Cena pneumatika za manje prečnike iznosi 4.000 dinara, dok se za veće kreće od 300 do 400 evra. Kada su servisi u pitanju, potrebno ih je uvek raditi na vreme, prateći preporuke proizvođača.
Ponekad je potrebno u uslovima otežane eksploatacije vozila skratiti servisni interval na 5.000 km, ali uvek se treba fokusirati na kvalitet delova i fluida jer kvalitetniji filteri i ulja garantuju negu i zaštitu automobila u svim uslovima. Ovlašćeni servis uvek nudi originalne delove preporučene i proizvedene po najvišim standardima, kao i obučeno servisno osoblje - kaže Mitrović.
Ipak, dodaje i da ukoliko servis radite kod svog mehaničara, moraćete da se oslonite na stepen poverenja koji imate u njega i kvalitet njegovog rada.
- I pored toga, proverite kvalitet delova za ugradnju, osim ako ih ste niste vi kupili i doneli na servis. U tom slučaju čuvajte račune iz prodavnice auto-delova u slučaju da je neki deo neodgovarajući ili fabrički neispravan, što se ponekad dešava, kako biste ga mogli zameniti za odgovarajući.
Kurir.rs/ Aleksandra Kocić
STOLE HITNO PRODAJE KUĆU I PLAC ZA SAMO 10.500 EVRA! Imanje kod Paraćina ima i bunar i voćnjak, a interesovanje kupaca je ogromno