LANČANA REAKCIJA: Spoj mode i digitalnog sve je jači
Foto: Promo

LANČANA REAKCIJA: Spoj mode i digitalnog sve je jači

InfoBiz -

Kad postoji virtuelni svet u kojem provodite vreme, automatski želite i da sebe predstavite na najbolji način

Projekat „Lančana reakcija“ ima za cilj da široj javnosti predstavi nove načine poslovanja i razmišljanja koji su podstaknuti digitalizacijom. U nizu emisija projekat je ugostio stručnjake iz oblasti blokčejna, kriptovaluta, NFT i metaverzuma kako bi iz svog ugla pojasnili ove koncepte koji kreiraju novu realnost na globalnom i lokalnom nivou.

Naša sagovornica Aleksandra Marić predaje na univerzitetima širom Evrope. Njena specijalnost je upravljanje luksuznim i modnim brendovima. Osnivač je prve konsultantske kuće na ovim prostorima „Amaze & Co.“, koja se bavi savetovanjem nekih od najzvučnijih imena iz sveta mode i luksuza. Kroz serijal „Lančana reakcija“ predstavila nam je temu „Moda u metaverzumu“ i pojasnila kako će izgledati budućnost našeg odevanja.

Kako i zašto je počelo vaše interesovanje za oblast metaverzuma i mode?

- Od kada sam osnovala svoju firmu 2017. godine, moj tim i ja pomno pratimo sve promene i nove tendencije koje se dešavaju kada je poslovanje modnih kompanija u pitanju. Uvek nam je ideja da svojim klijentima ponudimo najnovija rešenja i da im omogućimo da budu daleko ispred svoje konkurencije. U jednom trenutku sam shvatila da nam nova era interneta - veb 3 era - donosi i virtuelne svetove. Kad postoji virtuelni svet u kojem provodite vreme, automatski želite i da sebe predstavite na najbolji mogući način. Tu nam na red dolazi odevanje i modna industrija. Kao što želimo da sebe predstavimo u realnom svetu i pažljivo biramo šta ćemo da obučemo, isto tako nam je bitno i kako ćemo izgledati u određenom virtuelnom svetu. Poriv ljudi da se razlikuju i da svoj stil komuniciraju kroz ono što odevaju uvek će postojati. Zato su modni brendovi počeli da nude kolekcije koje mogu da se obuku unutar neke igrice ili unutar metaverzuma.

Da li verujete da ćemo svoje vreme u budućnosti provoditi u metaverzumu i da će potreba za digitalnom odećom biti naširoko prihvaćen trend?

- Apsolutno da. Postoje ljudi koji ne veruju u napredak metaverzuma i govore da će taj koncept uskoro zamreti. Ja mislim baš suprotno. U budućnosti ćemo svedočiti sve većem razvoju i usavršavanju tehnologija koje će omogućiti da se sve više brišu granice između toga kako izgleda provođenje vremena u realnom svetu i provođenje vremena u virtuelnoj realnosti. Mi svi već uveliko provodimo vreme u nekoj formi virtuelnog sveta. Bilo da su to društvene mreže ili igrice, kontekst se menja, ali suština je ista - mnogo vremena i pažnje nam odlazi na brigu o tome da iznova dograđujemo i kreiramo svoje digitalno prisustvo. U poslednje dve godine skoro svi već organizujemo virtuelne sastanke preko platformi koje nam nude tu mogućnost. Sada nam metaverzumi daju šansu da naš avatar sedi u virtuelnoj sali za konferencije i da održava sastanak gledajući u svoje kolege iz celog sveta koji sede prekoputa nas i razgovaraju s nama. Oblačenje avatara je nešto što je postalo potpuno normalno. Radimo na tome da ta odeća izgleda identično kao odeća koju možete da vidite u nekoj radnji, čak i da tehnologija može da dočara teksturu materijala odevnog predmeta, na primer. Mogućnosti koje nam metaverzum daje su beskonačne i samo će se nadograđivati uz razvoj novih alata.

Kako će izgledati odlazak u šoping u ovoj novoj eri interneta? Da li će se nešto promeniti vezano za to kako brendovi predstavljaju i prodaju svoje proizvode?

- Predviđam da će svaki brend u budućnosti imati svoju virtuelnu radnju u nekom od metaverzuma. Brendovi kao što su Najki i Adidas već su otvorili svoje radnje unutar nekih virtuelnih svetova jer žele da budu prisutni tamo gde su prisutni i njihovi najveći kupci, a to su mladi ljudi i pripadnici generacije Z. Zamislite kako može da izgleda vaše iskustvo onlajn kupovine u metaverzumu ako možete da pogledate proizvode na nov način i da učestvujete u iskustvu koje je u realnom svetu skoro nemoguće. Da li biste pristali da iskusite takvu kupovinu, ako vam organizujemo da o patikama koje kupujete možete da porazgovarate sa svojim sportskim idolom i nekim od najboljih sportista na svetu, koji će vam objasniti kakve performanse možete da postignete uz te patike? Ili ako vam neki od najpoznatijih modnih dizajnera pomognu da sastavite svoju modnu kombinaciju. Na nama konsultantima je samo da osmislimo iskustva koja će vam biti nezaboravna.

Promene u modnoj industriji

Sve se menja neverovatnom brzinom

Da li se s napretkom tehnologija menja i proces dizajna same odeće? S obzirom na to da sada govorimo o digitalnoj odeći, kako te promene utiču na postojeće modne dizajnere?

- Polako se menja i to šta označava pojam modni dizajner. Ako imamo milione tinejdžera koji sami uveliko kreiraju i prodaju odeću za aktere u igricama, da li oni mogu da se nazovu modnim dizajnerima? Ukoliko neko nije školovani modni dizajner, ali daje svoj jedinstven kreativni pečat kroz svoje modne kolekcije, kako nazivamo tu osobu? O svim ovim pitanjima iz godine u godinu razgovaram sa svojim studentima širom Evrope, kako bi oni znali na koji način će se menjati njihova profesija u budućnosti. Bitno je da se ne uljuljkavamo u stari način poslovanja i predstavljanja kolekcija, jer se modna industrija menja neverovatnom brzinom. Kao jedna od pet najvećih ekonomskih aktivnosti na svetu, ova industrija utiče na živote svih nas i na budžete svih nas. Mnogi je ne shvataju ozbiljno i misle da je moda pojam površnosti, i to su ljudi koji apsolutno ne razumeju koliko je ova industrija ozbiljna. Ko posluje unutar modne industrije i želi da uspešno ostane deo nje, moraće da nauči da gleda tri koraka ispred sebe i da se neprestano usavršava.

Projekat "Lančana reakcija" sprovodi se u okviru Programa promocije i popularizacije inovacija i inovacionog preduzetništva za 2022. godinu, koji je pokrenula Vlada Republike Srbije.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track