BEOGRAD - Probijanje roka na deonici Koridora 11 od Ljiga do Preljine neće ništa koštati državu, kaže šef projekta gradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran Dušan Đoković.

On je rekao da se znalo još od oktobra prošle godine da postoje određena odstupanja na Koridoru 11 i da se znalo da mogu da se otklone.

Đoković tvrdi da je produženje roka za završavanje radova opravdano, a da državu to neće ništa koštati jer izvođač, iako ima pravo na to, neće ništa tražiti.

Komentarišući to što je za završetak aut-puta od Ljiga do Preljine probijen rok - 25. avgust i polemiku u javnosti o dimenziji dva tunela, Đoković ističe da šleperi mogi da prođu kroz sporne tunele Šarani i Brđani i da su to više puta dokazali.

preljina-tunel-sarani-koridor-11.jpg
Stefan Jokić 

"Svi šleperi standardnih i povećanih dimenzija mogu da prođu. I to ne jedan nego dva šlepera mogu da prođu. U šali čak kažemo da bi još jedan šleper mogao da prođe i to po sredini", naveo je Đoković.

Na pitanje kada će biti spojena preduzeća Putevi Srbije i Koridori Srbije imajući u vidu da je odluku o tome Vlada Srbije donela još u avgustu 2014, Đoković kaže da je to tada bilo aktuelno, ali da je konstatovano da nije dobro to raditi.

"Činilo se da bi to bila velika šteta u tom trenutku i da taj projekat treba da se radi kad koridori budu završeni", naveo je on dodajući da su Koridori napravili plan za rekonstrukciju Puteva Srbije.
Kako je rekao, to će biti urađeno kada se završe započeti projekti odnosno o tome odlučuje Vlada Srbije.Ministarka građevine Zorana Mihajlović je ranije izjavila da "nije problem visina tunela, već korišćenje starih mašina zbog kojih je loše urađena betonska kolovozna podloga i da Planum treba da dopremi novu mašinu koja to treba da popravi - izbrusi beton i skine centimetar podloge i poravna kolovoz.

Na pitanje ko je propustio da konstatuje da je betonska kolovozna podloga loše urađena, Đoković kaže da niko nije i da se to znalo od samog početka - da ima određenih odstupanja.
"I znalo se da mogu da se otklone. Znalo se još u oktobru prošle godine", tvrdi Đoković i dodaje da izvođač trenutno radi na tome.

tunel-koridor-11-preljina.jpg
Stefan Jokić 

Kako kaže, nedostatak ravnosti kolovoza "može da se otkloni i otklanja se i to nije ništa neobično".
"Niti su tuneli niski, niti je betonska podloga neravna - greške nema i sve je izmišljeno", rekao je direktor građevinske firme Planum Ratomir Todorović navodeći da neko pokušava da ih izbaci iz posla.

"Koridori Srbije su investitor i jedino oni mogu da izbace iz posla", rekao je Todorović, a đoković na to kaže da Koridori ne mogu da izbace Planum, jer je već završio radove kao i da je ta firma podizvođač i da je njima odgovoran glavni izvođač azerbejdžanski Azvirt.

Đoković je naglasio da je produženje roka za završetak radova bilo opravdano pošto je sedam meseci kišnih dana u dve godine. "Imali smo i teško finansijsko stanje", naveo je Đoković.

On je komentarišući to što ministarka Mihajlović kaže da tri godine godine nije bilo nadzora nad radovima na Koridoru 11 odnosno da je investitor vrši i nadzor nad radovima, rekao da je bilo nadzornog organa i da je to bio tim od 15 inženjera Koridora koji ispunjavaju sve uslove za obavljanje tog posla.

(Tanjug/N1)