BEOGRAD - Predstavnici Azvirta i Koridora Srbije najavili su danas da će autoput Ljig - Preljina na Koridoru 11 biti završen do 31. oktobra, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je pozvala domaće podizvođače da povećaju broj radnika na gradilištu da i taj rok ne bi bio probijen.

Mihajlović, koja je kontrolisala radove na celoj trasi autoputa zajedno sa novinarima, rekla je da vlada više neće tolerisati domaćim podizvođačima da njihovi radnici posle 17 časova više ne rade, kao i da je neophodno da na gradilištu bude bar 200 radnika više, kako bi se na vreme završili tuneli i završni radovi na trasi.

“- Volela bih da novi rok 31. oktobra bude ispoštovan, ali nisam optimista - rekla je Mihajlović i najavila da će uskoro biti donet podzakonski akt koji će pooštriti izbor podizvođača na velikim projektima.

Šef projekta autoput Beogad - Južni Jadran Dušan Đoković je rekao da na gradilištu ima ukupno 600 radnika, kao i da bi moglo da se angažuje još 100 do 200 radnika. On je takođe rekao da je prvobitni rok probijen za dva meseca zbog nepredviđenih i dodatnih radova. “Kada se sve uzme u obzir, što bi rekao bivši ministar Mrka, mi ćemo ovo završiti pre roka”, dodao je Đoković.

autoput.jpg
Nebojša Mandić/Ilustracija 

Mihajlović se nije složila sa tom konstatacijom poručujući da ova vlada neće tolerisati više ni dan kašnjenja.

“- Gospodo, matematika iz ugovora kaže da je rok probijen, a mi smo tu da vam pomognemo da se ova deonica što pre završi - naglasila je Mihajlović tokom razovora sa predstavnicima Koridora Srbije, u prisustvu predstavnika Azvirta i ambasadora Azerbejdžana Eldara Hasanova.

Mihajlović je dodala da nije u pitanju Azvirt ističući da je to velika firma sa kojom Vlada želi da nastavi saradnju i na drugim projektima, kao što je nastavak obilaznice oko Beograda.

Deonica Ljig - Preljina je duga 40,3 kilometara, a zvanični rok za završetak radova je bio 25. avgust. Uz deonicu Ljig-Preljina biće i gotovo i 29 kilometara paralelnog puta, od čega je završen 21 kilometar. Na toj deonici su u toku završni radovi duž cele trase i trenutno je asfaltirano 40 km autoputa u punom profilu, odnosno šest traka. Takodje, svi tuneli su probijeni.

Glavni izvođač radova na toj deonici je firma Azvirt iz Azerbejdžana, a radovi čija je ukupna vrednost 308 miliona evra finansiraju se azerbejdžanskim kreditom od 300 miliona, dok je preostali novac obezbedila Srbija.

put-putevi-asfalt-asfaltiranje-radovi-na-putu.jpg
Aleksandar Jovanović/Ilustracija 

Na samoj trasi nalazi se veliki broj objekata - četiri tunela ukupne dužine 2,5 km: Veliki Kik, Savinac, Šarani i Brđani, 66 mostovskih konstrukcija ukupne duzine pet km, usek Golubac i drugo. U sva četiri tunela su u toku završni i elektro-instalaterski radovi, kao i testiranje ugrađenih sistema. Na autoputu su postavljeni zidovi za zaštitu od buke u dužini 7,5 km i regulisani su vodokovi u duzizni od 18 km. Nadvožnjaci na deonici Ljig-Preljina su ukupne površine oko 60.000 metara kvadratnih. Obavljena je eksproprijacija zemljišta na više od četiri miliona metara kvadratnih.

Kako bi se Ibarska magistrala povezala s novoizgrađenom deonicom autoputa Beograd-Južni Jadran, od Ljiga do Preljine, projektovana je kružna petlja Dići. Na trasi će biti izgradjene i dve petlje Takovo i Preljina, kao i tri odmorišta.

Projektnu dokumentaciju izradili su Saobraćajni institut CIP za deonicu Takovo-Preljina i Institut za puteve za deonicu od Ljiga do Boljkovca i od Boljkovca do Takova. Pored Azvirta na toj deonici je angažovano više od 100 srpskih firmi u ulozi podizvođača, dobavljača i kooperanata.

(Glavna fotografija: Kabinet potpredsednice Vlade Srbije/Arhivska fotografija)