Evroazijski savet odlučuje o uvozu fijata u Rusiju i članice
BEOGRAD - Savet Evroazijske ekonomske komisije odlučivaće danas o bescarinskom uvozu kragujevačkog "fijata 500L" u Rusiju, odnosno zemlje članice Evroazijske unije.
Kako je istakao v. d. predsednika Udruženja uvoznika automobila Milan Vuksanović, to je dobra prilika za "Fijat", a reč je o velikom broju automobila za naše prilike. Još se ne zna koliki će biti kontingent vozila iz Srbije na bescarinskom režimu.Vuksanović, inače specijalista baš za uvoz ruskih vozila, smatra da je to dobra prilika za "Fijat" i da je reč o velikom broju automobila za naše prilike, bez obzira na to da li će biti 5.000 ili 10.000 vozila.
Prema njegovim rečima, rusko tržište je ogromno i ono je sada, trenutno, u padu zbog odnosa između rublje i ostalih valuta i zbog sankcija evropske zajednice.
Vuksanović je dodao da je, s jedne strane, to dobra prilika da se napravi veliki izvoz, a s druge strane, to obavezuje "Fijat" da svoju mrežu u vezi sa održavanjem uspostavi u Rusiji.""Fijat" je dobrodošao na rusko tržište, a druga je stvar što je tamo jaka konkurencija i što će imati zadatak da se dokaže", kaže Vuksanović.
Očekuje se da odluka o bescarinskom režimu za "Fijat" bude uslovljena kontramerom, da se vozila iz Evroazijske unije, a pre svega Rusije, takođe bez carine uvoze u Srbiju.
Vuksanović navodi da ima nekoliko ruskih brendova koji funkcionišu na tržištu Srbije.On je dodao da se pre svega radi o dostavnom programu, odnosno o komercijalnim vozilima, a što se tiče putničkih vozila – u pitanju je veoma mali broj, s obzirom na to da brend "Uaz" ima veoma ograničen broj vozila na srpskom tržištu.Vuksanović je naveo da je pre svega reč o dostavnim vozilima – koncernu "Gaz automobili", koji je već zatražio od Vlade Republike Srbije da mu se dozvoli bescarinski uvoz.
Što se tiče licenciranih automobila koji se sklapaju na neki način u Rusiji, Vuksanović kaže da ta vozila nemaju status vozila koja ulaze u ovaj bilateralni ugovor i dodaje da kada se priča o bescarinskom režimu, pričamo isključivo o ruskim vozilima.
Na konstataciju da ljudi u Srbiji uglavnom ne vezuju ruska vozila za kvalitet, Vuksanović je rekao da ta tvrdnja ne stoji i dodao je da je u pitanju neka vrsta zablude.
On je dodao da su ruska vozila koja su se nekada vozila na našim drumovima sada potpuno promenjena i da su veoma savremena i sofisticirana.Svetski brendovi koji proizvode motore u saradnji sa ruskim inženjerima prave sada automobile koji se nimalo ne razlikuju od najsavremenijih evropskih automobila, ističe Vuksanović.
On je dodao da je najveća konkurentska prednost sofisticirana tehnologija s jedne strane, i cena koja je konkurentna na tržištu.
"Ukoliko dođe do oslobođenja od carine, koja je sada oko 15 odsto, time ćemo postići pravu konkurentnost ruskih vozila", kaže Vuksanović.
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija