Ministarka Mihajlović: Deonica Ljig-Preljina primer kako se radi
Foto: Tanjug Printscreen

Rok avgust 2016.

Ministarka Mihajlović: Deonica Ljig-Preljina primer kako se radi

InfoBiz -
Helikopterom je danas obišla celu trasu Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, nakon čega je kostatovala da se opet ne mogu videti radnici i mašine na deonici od Uba do Lajkovca, gde su angažovane domaće firme Planum i Putevi Užice

TAKOVO - Gradnja Koridora 11 od Ljiga do Preljine, gde rade Azerbejdžanci sa domaćim firmama, odvija se po planu i ta deonica će biti završena, kao što je i najavljeno, najkasnije u avgustu 2016, izjavila je danas potpredsednik vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović tokom nenajavljene kontrole gradilišta.

Mihajlovićeva je danas helikopterom obišla celu trasu Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, nakon čega je kostatovala da se opet ne mogu videti radnici i mašine na deonici od Uba do Lajkovca, gde su angažovane domaće firme Planum i Putevi Užice.

"Ministarstvo je prošle nedelje poslalo upozorenje da će skloniti garancije i rekla bih da je to poslednje upozorenje pred isključenje izvođača iz tog posla, jer sve ukazuje da deonica neće biti završena do 30. novembra 2014. godine", rekla je Mihajlović Tanjugu.

Ona je istakla da kada bude istekao taj rok, koji je ranije više puta produžavan pošto su radovi počeli još 2010. godine, nijedan novi aneks ugovora neće biti potpisan, kao i da joj se čini da se na toj deonici samo "gubi vreme i novac" i da izvođači ne mogu da je završe uprkos tome što je duga svega 12,5 kilometara.

Ta deonica se finansira novcem iz budžeta, a ugovorena vrednost gradnje je oko 8,5 milijardi dinara i u ministarstvu kažu da su izvođači dobili novac.

Mihajlović je istakla da se, sa druge strane, na deonici od Ljiga do Preljine, koja je duga 40,4 kilometara, radi punom parom, odnosno sedam dana u nedelji i po predviđenoj dinamici.

Gradnja te deonice se finansira azerbejdžanskim kreditom, a vrednost posla je 308 miliona evra. "Ta deonica spada u jednu od najtežih deonica po broju mostova i vrlo teških tunela, a gradi se po planu. Prema tome, moguće je raditi po planu i za ovu deonicu nije potpisan nijedan aneks ugovora", naglasila je potpredsednica vlade.

Ona je, takođe, konstatovala, da je očekivala više mašina na delovima Koridora 11 gde su Kinezi započeli pripremne radove, a njihove deonice su Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig.

Mihajlović je rekla Tanjugovom izveštaču, koji je mogao iz vazduha da se uveri u tempo gradnje Koridora 11, da se deonica Ljig - Preljina gradi sasvim po planu iako je veoma teška za radove, s obzirom na to da je tu predviđena gradnja ukupno 70 mostova od čega je 39 gotovo.

Prema njenim rečima, na toj deonici će biti izgrađeno do kraja ove godine još 19 mostova, u 2015. još osam i u ostalo u 2016.

Ona je kazala da izvođači kažu da će radovi biti završeni i pre zvaničnog roka, a to je 25. avgust 2016. godine.Mihajlović je rekla da iako je glavni izvođač azerbejdžanska firma Azvirt da je anagažovano 80 odsto domaćih radnika i da na svakoj deonici imao u proseku 1.200 radnika.

Ona je razgovrala u blizini Takova sa predstavnicima izvođača radova na tunelu Savinac iz Planuma i Šarani iz Energoprojekta, gde se upoznala sa njihovim problemima na terenu i najavila pomoć ministarstva."Pokušavamo da vidimo stanje i eventualno uočimo probleme odnosno ne čekamo da to dođe do ministarstva već pokušavamo sve da rešimo na terenu", kazala je ona i najavila da će biti formirana i radna grupa za rešavanje određenih problema koje Azvirt ima zbog nepredviđenih radova.

Radnici su rekli da imaju probleme u gradnji tunela Savinac zbog "promene geologije", dok je Mihajlović rekla da to naši radnici tako vole da kažu i da je tu problem što su pogrešno bušili svega jednu rupu da bi proverili zemljište. Trebalo je da buše tri rupe da bi tačno znali kako treba da se radi da ne bi bilo odrona, što se pre nekoliko dana i dogodilo usled kiše na ulazu u desnu tunelsku cev."To je ona naša stara srpska priča o tome kako se prave projekti i ko ih odobrava i tu ćemo da promenimo stvari", napomenula je ministarka.

Ona je naglasila da se na tunelu Šarani radi sedam dana u nedelji i to čak 24 sata dnevno."Obilazim nenajavljeno deonice Koridora 11, jer je za Srbiju prioritetna izgradnja autoputeva, a prioritet su i Koridor 10 i Koridor 11", dodala je potpredsednica vlade.

Ranije je najavljeno da će Koridor 11 od Obrenovca do Preljine biti potpuno završen do 30. aprila 2017. godine.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja