Slušaj vest

Oni koji ovde kupuju ne plaćaju samo za kvalitet, već i za ekskluzivitet. Špargla, tartufi, egzotično voće – sve se ovde nalazi na dohvat ruke onima koji ne pitaju za cenu. A među redovnim kupcima je i takozvana „šikerija“, lokalna elita koja ne propušta priliku da obiđe najluksuzniji pijac u gradu.

Zaboravite kavijar – sada paradajz privlači pažnju

Ovog puta pažnju nije privukao ni šampanjac ni kavijar, već – paradajz. I to ne bilo koji, već japanska sorta „Amela“, što u prevodu znači slatko. Ova voćka, poreklom iz Japana, na Viktualienmarktu se prodaje za čak 69,50 evra po kilogramu.

Prema opisu prodavca, paradajz „Amela“ kombinuje više aroma: slatku, kiselu i blago slanu, a uzgaja se u veoma specifičnim uslovima. Detalji o načinu proizvodnje ostaju tajna, jer se, kako tvrde, radi o državno zaštićenoj metodi uzgoja.

Cena koja šokira – 4,52 evra za jedan paradajz

Konkretno, jedan plod od oko 65 grama košta 4,52 evra. Za poređenje, u običnim marketima u Nemačkoj kilogram domaćeg paradajza može da se nađe za oko 2 evra.

- U Evropi postoji samo jedan proizvođač – u Granadi, u Španiji - objašnjava prodavac na pijaci u Minhenu, prenosi BILD. Iako sorta dolazi iz Japana, japanski stručnjaci direktno sarađuju sa španskim proizvođačima kako bi svi standardi bili ispunjeni.

Ko kupuje paradajz od skoro 70 evra?

- Ima mušterija koje odmah uzmu po dva kilograma - kaže prodavac. To je račun od gotovo 140 evra za paradajz.

Kako se jede tako luksuzno povrće?

- Isečete je na tanke kriške, bez soli i bibera. Potpuno prirodno, samo sa malo maslinovog ulja – kao karpaćo - dodaje on.

Da li zaista vredi?

Ipak, novinar nemačkog lista BILD, koji je testirao „Amelu“, ostao je razočaran:

- Previše kiselo, deluje kao da nije dovoljno zrelo - napisao je u svom zaključku posle degustacije ploda koji je platio 4,52 evra.

I jagoda kao luksuz – takođe iz Japana

Zanimljivo je da i najskuplja jagoda na svetu, poznata kao „Bijin-hime“ ili „Shizuoka Crown Melon“, takođe dolazi iz Japana. Cena? Oko 19 dolara (18 evra) po komadu.

I dok se svet okreće zdravijoj ishrani, čini se da luksuz više ne meri samo količinu kavijara, već i kvalitet jednog paradajza.

biznis.kurir.rs/Telegraf