Slušaj vest

Svake godine početkom sezone na poznatim letovalištima se šokiramo računima iz popularnih mesta, a jedan čovek iz Hrvatske je svojim zapažanjem na cenu piva nasmejao region i objava je postala viralna.

Naime, na Instagram stranici "imockicrnjaci" objavljen je video gde čovek komentariše visoku cenu piva na Kašjunima u Hrvatskoj.

Nakon što je konobar rekao da nema popusta za domaće, gost se lepo snašao, piše Slobodna Dalmacija.

"Evo me na Kašjunima, naručim Heineken – 7 i po eura. Govorim ja: "Pajdo, je li isto za strance i za nas domaće?", kaže on: „Sve isto.“ Ništa, onda ćemo na engleskom. One Heineken, please!".

Ispod objave su se nanizali razni komentari, među njima i oni koji podsećaju da nije samo u Splitu "papreno".

"Mineralna Jamnica 0.25 = 6 eura u Primoštenu", otkrio je neko. "Malo je 7.50. Realno 15 bi bila normalna cena", komentariše drugi.

Cene u turizmu moraju pratiti kvalitet, a problem je kada se to ne događa

Hrvatski ministar turizma i sporta Tonči Glavina tvrdi da je turistički sektor dobro pripremljen za glavni deo turističke godine, a kako je ove godine za izbor odabir destinacija ključan odnos cene i kvaliteta važno je, ističe u određivanju cena biti mudar i potvrditi da Hrvatska pruža vrednost za novac.

Glavina je u izjavi za Hinu istakao da su dobre pripreme potvrđene još u maju i da je Hrvatska na međunarodnim sajmovima i tržištima promovisana kao celogodišnja destinacija, koja uz kvalitetu i raznolikost sadržaja pruža i vrednost za novac.

"Sada sve to moramo i potvrditi i posebno paziti na cenovnu konkurentnost. Nekoliko puta sam već ponovio da sve zavisi od nas, jer su se konkurentske zemlje jako dobro pripremile, imaju takođe svoje vrednosti, a mi moramo na pametan način da iskoristimo sve naše prednosti", naveo je Glavina.

Na pitanje kakva je turistička potražnja za Hrvatskom za letnji deo godine i šta kažu ljudi s terena, ministar kaže da su najave za leto na nivou prošlogodišnjih, a da prema informacijama koje stižu "možemo biti optimistični", pri čemu opet naglašava da se mora voditi briga o cenovnoj konkurentnosti.

"To se ne odnosi samo na smeštajnu strukturu već i sve delatnosti povezane s turizmom. Vlada je donela set mera, osam paketa, vrednih 8,3 milijardi evra, koji uključuju niz pomoći privredi i građanima u koje je uključen i turistički sektor, pa zaista nema nikakvih razloga za nerealno podizanje cena. Treba uzeti u obzir i privrednu situaciju na našim emitivnim tržištima, situacija se menja i moramo se prilagođavati kako bismo zadržali nivo uspeha od prošle godine", naveo je Glavina.

"Cena mora pratiti kvalitet, i ako je tako, niko neće imati zamerke na njenu visinu, a problem je kada se to ne događa. Mislim da su se cene u jednom delu stabilizovale, ali još uvek očekujem dalju stabilizaciju", rekao je, između ostalog, ministar.

Kurir.rs/b92