Slušaj vest

Ako ste ikada čuli za Suboticu, verovatno ste čuli i za njen slavni Buvljak. Ova jedinstvena robna pijaca, zvanično poznata kao Mali Bajmok, već decenijama pleni pažnju kupaca iz celog regiona.

Od skromnih početaka krajem osamdesetih, kada je bila utočište za polovnu robu, danas predstavlja tržni centar koji istovremeno odiše tradicijom i dinamičnim duhom modernog poslovanja.

Buvljak je mnogo više od mesta za kupovinu.

Sa 1.500 registrovanih prodavaca, ovde posluju trgovačke radnje, zanatske radionice, ugostiteljski objekti i poljoprivredna gazdinstva. Površina pijace iznosi gotovo 39.000 kvadratnih metara, sa četiri hale, 1.400 tezgi i više od 200 lokala. Zelena pijaca, kao njen neizostavni deo, svakodnevno privlači ljubitelje svežih domaćih proizvoda.

– Pijaca nije samo mesto gde prodajemo robu, već prostor za susrete i razmenu ideja – kaže Marina Čović, saradnica za odnose s javnošću u „Tržnici” Subotica. – Ona simbolizuje lokalnu zajednicu, ali ima i znatan ekonomski uticaj na čitav region.

Poseban šarm Buvljaka leži u njegovoj međunarodnoj privlačnosti. Tokom poslednjih godina glavni kupci dolazili su iz Mađarske, tražeći povoljne cene i specifične proizvode koje je teško pronaći drugde.

– Mađari su i dalje najbolji kupci. Čuo sam da je Tržnica stavila reklamu na neke mađarske medije, što je odličan potez, jer sada gostiju iz Mađarske ima još više. Kupuju sve: šerpe, lonce, poklopce, satove, garderobu i sve što je jeftinije kod nas nego preko granice. Dolaze i Beograđani i Novosađani da pazare. Nadamo se da će oni kad proradi voz doći na kafu u Suboticu i na Buvljak, jer je on brend Subotice. Ja živim od 1987. godine u ovom gradu i otad znam za njega – kaže jedan od trgovaca.

IMG-20241221-WA0022.jpg
Foto: Kurir.rs/T.M.

Pogled u budućnost

Buvljak u Subotici danas nije samo simbol trgovine, već i mesto koje spaja generacije. Dok se mlađi okreću digitalnim tržnicama, starije generacije i dalje nalaze utehu u nečemu što podseća na nekadašnji životni stil. Stalnim ulaganjima u infrastrukturu i prilagođavanjem potrebama savremenog potrošača, Buvljak ostaje relevantan i perspektivan.

Za mnoge, ovo je mnogo više od obične pijace – to je simbol zajedništva, tradicije i ekonomskog opstanka. U vremenu koje brzo menja navike kupovine, subotički Buvljak nastavlja da priča svoju priču, podsećajući nas da je trgovina više od transakcije – to je ljudska veza.

Robe ovde ima svakojake, od odeće, obuće i elektronike do rukotvorina i delikatesa.

– Dolazim ovde već deset godina. Cene su pristupačne, a atmosfera je uvek topla i prijatna. Subotički Buvljak je nešto što morate doživeti. Tradicionalno nakon kupovine pojedemo pljeskavicu, jer ona nigde nije kao na Buvljaku – kaže uz osmeh Šandor iz Segedina.

Jedna Subotičanka kaže da su cene i dalje konkurentne.

– Kupujem, uglavnom, garderobu na Buvljaku. Recimo, jednom godišnje idem u Mađarsku da kupim hranu – kaže Neli iz Subotice.

– Ovo je mesto gde se osećate kao deo zajednice – kaže jedan od redovnih kupaca. – Gužva nije kao nekada, ali duh pijace ostaje nepromenjen.

BiznisKurir/Dnevnik