POTROŠAČI ZATEČENI I OSEĆAJU SE OBMANUTO: Preplatili čak 104 proizvoda, a jedan je dostigao rekord - poskupeo čak 127 odsto!
Foto: Shutterstock

šokantno

POTROŠAČI ZATEČENI I OSEĆAJU SE OBMANUTO: Preplatili čak 104 proizvoda, a jedan je dostigao rekord - poskupeo čak 127 odsto!

Novčanik -

Glasanje potrošača u Nemačkoj je jasno, oni su proizvod “TUC Bake Rolls” proglasili “Najvarljivijim pakovanjem godine 2023”.

Potrošački centar u Hamburgu pozvao je na glasanje. Više od polovine glasova otišlo je za grickalice iz Mondeleza.

Grickalice odjednom 127 odsto skuplje

Centar za savetovanje potrošača u Hamburgu kaže da su kupci u pravu. Kako navode nemački mediji, proizvođač Mondelez je grickalicu poskupeo za najmanje 127 odsto, kao rezultat interne promene robne marke kompanije.

Brojevi, Matematika, Digitron, Računanje
foto: Profimedia

Sadržaj pakovanja smanjio se sa 250 na 150 grama, ali je pakovanje ostalo iste veličine, a istovremeno je prodajna cena porasla s 1,39 na 1,89 evra.

Već neko vreme cena kod mnogih trgovaca iznosi čak 1,99 evra, žale se zaštitnici potrošača.

Međutim, izgled, recept i nutritivne vrednosti praktično se nisu promenili.

Zaštitnici prava potrošača pozivaju na označavanje “skrivenog povećanja cena”.

potrošači, inovacije
foto: Shutterstock

Potrošače treba zaštititi

Stručnjaci iz Potrošačkog centra u Hamburgu govore o “posebno sofisticiranom marketinškom triku” i zahtevaju od političara da konačno deluju, kako bi zaštitili potrošače od varljive ambalaže.

Trgovci na malo su dužni da uklone takve proizvode iz svog asortimana. Sa 104 proizvoda na varljivom popisu pakovanja VZ Hamburga, broj skrivenih poskupljenja dosegnuće novi vrhunac 2023. godine, rečeno je.

Poređenja radi, 2022. godine bilo ih je 76, a godinu dana ranije 47.

Prodavnica, Market, Potrošači, Prava, Thinkstock, Potrošačka Korpa, Korpa, Kupac
foto: Thinkstock

Kupci su u nepovoljnom položaju, jer često ne primećuju tako brzo skrivena poskupljenja.

Trikovima protiv skrivenih poskupljenja

Nemački mediji pišu kako se trgovci raznim trikovima služe da bi prekrili rast cena svog proizvoda. Pojedini trgovci promene ambalažu proizvoda, koriste manje kvalitetne sastojke, a neki promene i kompletnu marku proizvoda.

kurir.rs/Fenix-magazin/SČ

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track