POTROŠAČI ZATEČENI I OSEĆAJU SE OBMANUTO: Preplatili čak 104 proizvoda, a jedan je dostigao rekord - poskupeo čak 127 odsto!
Glasanje potrošača u Nemačkoj je jasno, oni su proizvod “TUC Bake Rolls” proglasili “Najvarljivijim pakovanjem godine 2023”.
Potrošački centar u Hamburgu pozvao je na glasanje. Više od polovine glasova otišlo je za grickalice iz Mondeleza.
Grickalice odjednom 127 odsto skuplje
Centar za savetovanje potrošača u Hamburgu kaže da su kupci u pravu. Kako navode nemački mediji, proizvođač Mondelez je grickalicu poskupeo za najmanje 127 odsto, kao rezultat interne promene robne marke kompanije.
Sadržaj pakovanja smanjio se sa 250 na 150 grama, ali je pakovanje ostalo iste veličine, a istovremeno je prodajna cena porasla s 1,39 na 1,89 evra.
Već neko vreme cena kod mnogih trgovaca iznosi čak 1,99 evra, žale se zaštitnici potrošača.
Međutim, izgled, recept i nutritivne vrednosti praktično se nisu promenili.
Zaštitnici prava potrošača pozivaju na označavanje “skrivenog povećanja cena”.
Potrošače treba zaštititi
Stručnjaci iz Potrošačkog centra u Hamburgu govore o “posebno sofisticiranom marketinškom triku” i zahtevaju od političara da konačno deluju, kako bi zaštitili potrošače od varljive ambalaže.
Trgovci na malo su dužni da uklone takve proizvode iz svog asortimana. Sa 104 proizvoda na varljivom popisu pakovanja VZ Hamburga, broj skrivenih poskupljenja dosegnuće novi vrhunac 2023. godine, rečeno je.
Poređenja radi, 2022. godine bilo ih je 76, a godinu dana ranije 47.
Kupci su u nepovoljnom položaju, jer često ne primećuju tako brzo skrivena poskupljenja.
Trikovima protiv skrivenih poskupljenja
Nemački mediji pišu kako se trgovci raznim trikovima služe da bi prekrili rast cena svog proizvoda. Pojedini trgovci promene ambalažu proizvoda, koriste manje kvalitetne sastojke, a neki promene i kompletnu marku proizvoda.
kurir.rs/Fenix-magazin/SČ
"VAŽNO JE DA SE POVEZUJEMO" Vučićev govor na Sajmu "Vinska vizija Otvorenog Balkana": Malo koji deo naše privrede je snažno napredovao kao vinarska industrija