"MNOGIMA JE TO DELOVALO BESMISLENO" Ova odluka je od Ceptera napravila milionera - Pre početka posla postavim sebi 3 pitanja
Foto: screenshot Youtube K1

"MNOGIMA JE TO DELOVALO BESMISLENO" Ova odluka je od Ceptera napravila milionera - Pre početka posla postavim sebi 3 pitanja

Moj biznis -

Filip Cepter, srpski preduzetnik, rođen je kao Milan Janković, ali ga retko ko zna pod tim imenom i mnogima je poznat pod svojim sadašnjim.

Cepter je sa 29 godina otišao u Beč kako bi savladao nemački jezik, ali je odlučio da ostane u Austriji. Zajedno sa suprugom Madlenom, radio je kao prodajni predstavnik za nemački brend posuđa "AMC“.

Nakon šest meseci, Cepter je postao jedan od direktora kompanije. Nakon pet godina u AMC-u, on i njegova supruga počeli su da razmišljaju o pokretanju vlastite kompanije za međunarodnu trgovinu. 1986. godine osnovali su firmu u Lincu pod nazivom „Cepter“ („Zepter“ na nemačkom jeziku znači „žezlo“). Proizvodnja je bila smeštena u Milanu, Italija. Brzo nakon toga, njegova firma postala je sinonim za kvalitetno posuđe.

"Pre nego što započnem bilo koji posao, postavljam sebi tri pitanja: šta, kako i kada", rekao je Cepter, čija kompanija sada posluje u više od 80 zemalja širom sveta.

"Okolnosti oblikuju naše ponašanje. Kada sam 1985. godine osnovao firmu i počeo s prodajom posuđa, mnogima je to delovalo besmisleno. Hteo sam da promovišem životni stil koji će promeniti živote miliona ljudi, a ne samo da prodajem posuđe. Proizvodili smo više od 1,2 milijarde proizvoda u okviru te kampanje i dostigli više od 80 miliona kupaca", naglasio je Filip Cepter.

On se prisetio da su njegove šerpe nekada koštale 300 maraka.

"Svi su imali šerpe, ali malo ko je znao da je hrana i sve što unosimo u sebe ključ našeg zdravlja. Danas, nakon 35 godina, uživamo u reputaciji da smo ljudima pružili ono što im je zaista potrebno", dodao je Cepter.

Madlena Cepter, Filip Cepter, ćerka, Ema Cepter
foto: Dado Đilas

Prema njegovim rečima, uspeh njegove firme leži u inovacijama i jedinstvenosti.

"Imamo proizvode koje niko drugi nema, ili ako ih ima, naši su najbolji. Proizvod je ključ uspeha, ali je važno i kako ga komuniciramo, jer inače niko neće saznati za njega."

Prema njegovim rečima, biće novih radnih mesta, ali će biti potrebna nova znanja.

"Dolazi vreme kada ljudi možda neće želeti da rade, ali će društvo morati da obezbedi sredstva za egzistenciju, bilo da se radi o garantovanoj sumi od 200, 500 ili 1.000 evra, u zavisnosti od države. Biće radnih mesta, ali je evidentna polarizacija između bogatstva i siromaštva“, istakao je Cepter i dodao da treba fokusirati pažnju na budućnost, dok prošlost treba da zaboravimo.

"To znači nova znanja, novi pristup i malo više empatije, angažovanja i komunikacije. Verujem da imamo svetlu perspektivu jer ćemo spasiti planetu, usmeriti se na novi pristup životu, porodici i vrednostima, sve to sa manje megalomanije.“

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja