Slušaj vest

Škripanje I škrgutanje, kako god da ih nazovete, uglavnom su neprijatni, ali mogu ukazivati i na ozbiljan problem u vašem kočionom sistemu. Postoje dva osnovna tipa kočionih sistema, disk i bubanj.

Disk kočnice su veoma česte i sadrže pločice, rotore i čeljusti. Bubanj kočnice sadrže cilindar papuče, bubanj i točak. Bez obzira na to koji kočioni sistem ima vaš automobil, ako čujete njegovo škripanje, vreme je da odvezete automobil kod mehaničara na pregled.

Ako vaše kočnice proizvode buku, vaš automobil se trese pri zaustavljanju ili ako ste primetili smanjenje zaustavne moći vašeg automobila, najverovatniji uzrok su istrošene kočione pločice. Najbolja i najsigurnija opcija je da ih zamenite. Ako čujete škripavi zvuk iz kočnica kada pedala kočnice nije pritisnuta, moguće je da indikator istrošenosti kočionih pločica dodiruje rotor, što je znak da su vaše pločice istrošene i da je vreme da ih proveri mehaničar.

1015-1027768120.jpg
Foto: Shutterstock

Većina škripanja i škripanja kočnica može se lako dijagnostikovati i rešiti. Ako imate relativno nove kočione pločice, ali i dalje imate ove znake, posebno ako čujete škripavi zvuk ujutru, buka bi mogla biti od vlage zarobljene na rotoru, nešto što će vremenom samo od sebe nestati. Ili može doći do toga da se kamen ili ostaci zaglave između nosača rotorske ploče i rotora.

Način na koji vozite svoje vozilo u velikoj meri će odrediti vek trajanja vaših kočionih pločica. Ako vozite umereno sa manje agresivnim kočenjem, vaše kočione pločice mogu trajati i do 150.000 km. Međutim, ako vozite gradskim putevima sa puno zaustavljanja, možda ćete morati da promenite kočione pločice mnogo ranije. Ako obratite pažnju na znake upozorenja o istrošenim kočnicama i obavezno instalirate kvalitetne kočione pločice, možete biti sigurni da će vaš automobil moći pravilno da se zaustavi.

BiznisKurir/Revija HAK