NEMA VIŠE DOMAĆICA, SVI TRČE DA KUPE GOTOVO: One odustale od kuhinje, a gazde restorana profitiraju više nego ikad!
Foto: Profimedia

koriste priliku

NEMA VIŠE DOMAĆICA, SVI TRČE DA KUPE GOTOVO: One odustale od kuhinje, a gazde restorana profitiraju više nego ikad!

InfoBiz -

Brz tempo života, radno vreme od devet do 17 časova i mnogobrojne obaveze koje savremeni život nameće, učinili su da se obroci sve ređe spremaju kod kuće, najčešće zato što se za kuvanje nema vremena.

Sa druge strane, upravo ovakav stil života doprineo je ekspanziji restorana koji se bave proizvodnjom i prodajom gotovih jela.

Proizvodnjom gotovih jela u Srbiji se, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, trenutno bave 84 firme. Prošle godine u ovoj delatnosti bilo je registrovano 75 preduzeća.

Iako se broj firmi povećava, podaci ukazuju da su one tokom 2022. godine poslovale u minusu – ukupna dobit iznosila je -11.680.000 dinara. Dobit u 2021. godini bila je 8.488.000 dinara, a godinu dana ranije poslovanje je još jednom bilo negativno – delatnost je bila „u manjku“ za 2.310.000 dinara.

dinari
foto: Shutterstock

Među prvih 26 preduzeća rangiranih po uspehu ostvarenom u 2022. godini nalazi se 14 preduzetničkih radnji, a čak šest kompanija zvanično nema nijednog zaposlenog. Deset firmi broji po jedno zaposleno lice. Najviše radnika – čak 54, ima firma MV Fortune iz Niša.

Najuspešnije firme koje se bave prodajom gotovih jela bile su: Mala kujna, Dobri obroci, Konoba akustik ketering, MV fortune, Kuvana jela kod Tine, Fresh Square, Prva ruska kujna, Andrea, Capri 2022…

Vlasnik kompanije Dobri obroci iz Novog Sada, koja je druga rangirana po ostvarenoj dobiti u 2022. godini, Bojan Golijanin kaže da je zadovoljan poslovanjem, ali da postoji prostor da se i više radi.

- Naši najčešći klijenti su IT kompanije, zato što zaposleni imaju solidne plate i mogu sebi da priušte svakodnevni kvalitetan obrok. Ono što je trend jeste da sve veći broj kompanija svojim zaposlenima plaća obroke, ili bar deo - kaže Golijanin.

ketering
foto: Shutterstock

Govoreći o tržištu generalno, on ocenjuje da će ova delatnost tek biti u usponu.

- Radno vreme od devet do 17 časova učinilo je da kuvanje polako odlazi u davno prošlo vreme, jer žene posle takvog radnog dana nemaju kada da kuvaju. Verujem da je i to razlog sve većeg rasta konkurencije, naročito brze hrane, koju sada imate na svakom koraku - ističe naš sagovornik i kaže da se na meniju najčešće nalaze jela od mesa.

- Prema vrsti mesa, najviše je piletine. Meso je preskupo i to je ostavilo traga. Takođe, ima i onih koji traže vegetarijanska jela, ali je to zanemarljiv procenat - naveo je Golijanin.

Na pitanje o najvećim izazovima sa kojima se poslodavci suočavaju danas, vlasnik novosadske firme kaže da je to „potraga za pravim radnicima”.

Dobri obroci su u 2022. godini ostvarili prihode od 46 miliona dinara (46.160.000), dok je ostvarena dobit iznosila nešto više od četiri miliona (4.092.000 dinara).

srpski dinar, dinari, žena drži novčanik
foto: Shutterstock

Najuspešnija kompanija u 2022. godini, prema ostvarenoj dobiti, bila je preduzetnička radnja Mala kuhinja, koja je zabeležila ukupan prihod od 27.377.000 dinara i dobit od pet miliona dinara (5.038.000). Ova firma zapošljava sedam radnika.

Treća u nizu po uspehu je Konoba akustik ketering koja je prihodovala 2.447.000 dinara, dok je ostvarena dobit iznosila 1.343.000. U pitanju je firma koja ima jednog zaposlenog.

BiznisKurir/Biznis.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track