Amerikanci su istrošeni visokom inflacijom i kamatnim stopama, te kompanije koje nude jeftine i osnovne proizvode sada "ubiraju" plodove.

Najveći američki trgovac na malo po nižim cenama Ross Stores prijavio je zaradu i prihode koji su nadmašili prognoze analitičara prošle nedelje.

Rukovodioci kompanije rekli su da ove godine planiraju otvaranje oko 90 novih prodavnica.

- Očigledno je da postoji mnogo neizvesnosti u makroekonomiji. Najvažnija stvar za naše poslovanje je to što kupac traži vrednost više nego ikada, a mi smo u poziciji da to isporučimo - rekao je Adam Orvos, izvršni potpredsednik i glavni finansijski direktor u Ross Stores-u, u pozivu za zaradu.

whatsapp-image-20200729-at-10.33.23.jpg
Tamara Trajković 
foto: Tamara Trajković

TJKS je, takođe, imao koristi. Kompanija je nedavno prijavila snažan prihod u poslednjem kvartalu i planira da proširi poslovanje za više od 1.300 prodavnica u Severnoj Americi, Evropi i Australiji. Takođe, Dollar General je prošle nedelje nadmašio procene Volstrita za prodaju i prijavio povećan promet u prvom tromesečju.

Nasuprot tome, vrhunski trgovci na malo, kao što je Burberri, upozoravaju na značajno usporavanje luksuzne potrošnje. Britanski luksuzni lanac izvestio je prošlog meseca da je njegov profit opao za 40 odsto u budžetskoj godini koja se završava krajem marta, sa uporedivim prodajama prodavnica u Americi za 12 odsto tokom godine. LVMH Moet Hennessi Louis Vuitton je izvestio da je potražnja za skupim alkoholnim pićima naglo opala u SAD.

profimedia0330955348.jpg
Alberto Grosescu / Alamy / Alamy / Profimedia 
foto: Alberto Grosescu / Alamy / Alamy / Profimedia

- Vidite povlačenje od strane potrošača - rekao je Klejton Alison, portfolio menadžer u Prime Capital Investment Advisors, za CNN.

Alison je rekla da će oprezniji stav američkih potrošača biti blagodat za trgovce koji prodaju osnovne stvari kao što su namirnice. Na primer, Valmart je ostvario prihod veći od očekivanog za prva tri meseca u godini. Najveći trgovac na malo u zemlji rekao je da potrošači sa višim prihodima hrle u njegovu prodavnicu u potrazi za povoljnim cenama.

- Kupci se sada staraju da se "zakače" tamo gde troše svoj novac, tako da će to biti vetar u leđa onim prodavcima koji su više orijentisani na osnovne proizvode - dodala je Alison.

BiznisKurir/Telegraf Biznis