Zbog nestabilnog vremena čini nam se da leto još nije ni na pragu, ali do zvaničnog početka nove sezone ostalo je vrlo malo. Neki su već isplanirali svoje godišnje odmore, ali puno je i onih koji zbog rekordno visoke inflacije i troškova života pretražuju još po internetu u potrazi za što povoljnijim smeštajem.

Prema nekim istraživanjima takve metode koristi 56 odsto putnika, zbog čega su laka meta sajber kriminalaca, dok je sa druge strane online rezervacija apartmana u velikom porastu, čak 94 procenata ljudi se oslanja upravo na tu opciju.

Međutim, online rezervacija može biti i nesigurna, posebno za one koji nemaju velikog iskustva u prepoznavanju lažnih ponuda i loših smeštaja. Kako ne biste naseli na sve veće internet prevare u turističkom sektoru, ostali bez novca i uništili godišnji odmor, evo nekoliko važnih saveta za sigurnu online rezervaciju smeštaja.

1. KORISTITE SAMO PROVERENE PLATFORME

Često se dogodi situacija da putnici, želeći dodatno uštedeti na smeštaju, pronalaze sumnjive web stranice ili platforme za iznajmljivanje. One na prvi pogled ne izgledaju tako, ali ih odaju gramatičke greške i recenzije lažnih korisnika. Sadržaj na pouzdanim stranicama redovno se uređuje i lektoriše kako bi se izbegle greške koje narušavaju profesionalnu sliku onog ko pruža usluge.

Još jedna stvar na koju valja obratiti pažnju jest naziv internet stranice. Domeni se obično završavaju na .com ili na skraćenicu zemlje u kojoj se stranica nalazi, naprimer za Hrvatsku je .hr.

Kako si ne biste pokvarili odmor, potrudite se smeštaj rezervišete na poznatim servisima za iznajmljivanje sa dobrom reputacijom. Možda ćete morati da platite malo više, ali bar ćete biti sigurni da vas niko neće prevariti.

2. ČITAJTE RECENZIJE

Svakoj pouzdanoj firmi za iznajmljivanje smeštaja važno je zadovoljstvo gostiju. Zato na svojim stranicama imaju opciju za ostavljanje recenzija i ocena gde gosti dele utiske o kvalitetu smeštaja, usluzi, sadržajima, čistoći i drugim važnim aspektima. Ove recenzije vam pomažu da steknete realan uvid u ono šta možete da očekujetei ​​ako se odlučite za određen smeštaj.

Komunikacija bi trebalo da se odvija na servisu na kome ste pronašli smeštaj, ali mnogi vlasnici uz sve potrebne informacije objavljuju i kontakt broj na koji ih možete dobiti.

Ako vas zanimaju dodatni detalji oko sadržaja, svakako kontaktirajte onoga ko vam iznajmljuje, prvo putem poruka na servisu. Uostalom i da proverite je li reč o pouzdanoj osobi. Ako domaćin insistira samo na komunikaciji van servisa, svakako budite oprezni i ne nasedajte na razna obećanja, osim ako vam njegov smeštaj neko nije usmeno preporučio.

Kod nekih postoji unapred određen vremenski rok do kog je otkazivanje rezervacije besplatno. Nakon tog roka se rezervacija delimično ili u celosti naplaćuje. Ako postoji visoka verovatnoća da ćete morati da otkažete putovanje, možete tražiti smeštaj s fleksibilnim uslovima otkazivanja ili proveriti ima li dostupnih opcija putnog osiguranja koje pokriva otkazivanje.

3. OBRATITE PAŽNJU NA USLOVE OTKAZIVANJA

Svaka sigurna platforma za smeštaj ima jasno definisana pravila za otkazivanje rezervacija i politiku vraćanja novca. Ova opcija je vrlo važna kako bi korisnici bili zaštićeni u slučaju nepredviđenih okolnosti ili problema s rezervacijom.

4. NE PLAĆAJTE UNAPRED

Zamislite da ste preleteli pola sveta, uzbuđeno dolazite na lokaciju, ali vaš smeštaj je nepostojeći? To se događa i češće nego što mislite, posebno zato što mnogi od nas prave veliku grešku kod iznajmljivanja – plaćaju celi iznos unapred. Da vam se ovakva situacija ne dogodi ili ne ponovi, birajte smeštaj koji se može rezervisati bez plaćanja.

Osim što vam se može naplatiti apartman koji ne postoji, zbog ove greške ugrožena je i vaša kreditna kartica. Neki servisi unapred naplaćuju deo iznosa za smeštaj, ali ta informacija treba biti jasno istaknuta na njihovim stranicama.

kurir.rs / Poslovni.hr