NEVIĐENI BEZOBRAZLUK TRGOVACA Sa krajnjom drskošću KRŠE ZAKON i otimaju novac prilikom prodaje patika: Potrošač nema nikakva prava
Jovan Ristić iz "Efektive" istakao je da država mora pod hitno da reaguje i potrošačima vrati kolektivno pravo na zaštitu prilikom kupovine obuće.
- Kada država ne preduzima ništa da reši taj problem, zašto bi se cimali poslodavci. Uprkos svim pokličima zaštitnika potrošača, država ne preduzima ništa da reši ovaj problem. Kada ona ne uradi ništa, kako mi možemo očekivati da prodavci poštuju zakon. Trgovci često neće da pokažu potrošaču ni dokaz da je obuća saobrazna, jer su oni dužni da ga obezbede. Naša poslovna politika je takva, da se toliko ide sa drskošću prema potrošačima. Ja mogu da ponovim ono što su još davno moje kolege rekle da ovde postoji jedna politika automatskog odbijanja reklamacije. Radi se o tome da se simuluje zakon, da se simuluje da je laboratorija rekla svoje. Šta ostaje potrošaču, da ide na sud ili na obaveznu medijaciju koju je uvela država. Ako trgovac odluči da mu se neće, ne preostaje ništa osim suda, a onda nastaju glavobolje - kaže Ristić za Kurir televiziju.
On je istakao da je neophodno da institucije moraju da stanu na put trgovcima koji bezobzirno krše zakon.
- Prvo treba da se proklamacija koja štiti potrošače u Ustavu uskladi sa stvarnošću. To znači da treba da se iz Ministarstva trgovine, državnih organa, tržišne inspekcije, krenu da se rade prave stvari i da se prestane sa simulisanjem poštovanja zakona od strane trgovaca - kaže Ristić.
Član udruženja "Efektiva" naveo je da je potrošač nemoćan, ukoliko trgovac ne poštuje zakon.
- Patike koje dolaze kod nas su mahom lošeg kvaliteta, a zakon važi za sve. Ne mogu da se tretiraju isto skupe i jeftine patike. Meni se pre nekoliko godina za pomoć obratio fudbaler za patike koje je kupio za više od 20.000 dinara, kome je pisalo u izveštaju "ušla voda razlila lepak". Čovek je poludeo, mislim da je zbog svog imena čovek uspeo da povrati novac. Ovde se zaista radi o tome da država mora nešto da uradi po tom pitanju, ovde je potrošač nemoćan. Ove godine je država umanjila prava potrošača na kolektivnu zaštitu u slučaju nepoštene poslovne prakse. Time se sada bavi tržišna inspekcija, koja kada se time uopšte bavi, bavi se samo u pojedinačnim slučajevima. Ovde država mora nešto da uradi, da napravi neki mehanizam i da tu zaštitu vrati potrošačima da se kolektivno kršenje prava potrošača kada su u pitannju patike više ne dešava - kaže Jovan Ristić iz "Efektive".
Kurir.rs
Bonus video:
MINISTAR MALI U ISTANBULU: Predstavlja ekonomske rezultate Srbije i projekat Expo 2027 - Biće uručene i 2 nagrade