Priključak na optički internet u Srbiji obezbeđen je trenutno za oko 750.000 korisnika, izjavio je danas generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.

Cilj Telekoma je da u naredne dve godine tu mogućnost ima više od milion korisnika, rekao je Lučić na Kopaonik biznis forumu, na panelu osnaživanju digitalne ekonomije u post kovid svetu.

Lučić je ukazao da je dobra digitalna infrastruktura uslov za razvoj digitalne ekonomije i razvoj digitalnih servisa, zbog čega Telekom uveliko i razvija optičku infrastrukturu.

"U nekim fazama smo kasnili sa razvojem optičke infrastrukture, 5G tehnologija je ono na čemu će se bazirati infrastruktura i zato smo u poslednje tri godine krenuli u intenzivan razvoj optičke infrastrukture", navela je Lučić.

To što je optički kabal obezbeđen za oko 750.000 korisnika, kako kaže, dobra je priprema za razvoj 5G mreže.

Direktor Telekoma dodaje da je danas veliki izazov shvatiti potrebe mladih odnosno nove "generacije Z".

Direktor A1 Srbija & A1 Slovenija Dejan Turk rekao je da operateri moraju u novim uslovima da budu brzi i agilni - "brži od samog virusa".

Dodao je digitalizacija više ne znači samo rad sa kompjuterima već mnogo više od toga.

"Srbija sprema aukciju za 5G krajem ove godine, tako da bismo mogli već u 2022. da krenemo sa tim", naveo je Turk.

Takođe, istakao je da će uspeti oni operateri koji razumeju potrebe "generacije Z", to jest koja su njihova interesovanja, zašto mladi koriste određene plaforme koje su najčešće besplatne i slično, i da pored toga zažive i servisi operatera.

Generalni direktor kompanije Telenor Srbija Majk Mišel kaže da operateri moraju da prate nove trendove, kao i da Telenor razvija i lansira dosta inovativnih rešenja, na primer opcije koje se koriste tokom vožnje kola i slično.

Mišel potencijalni rast vidi u segmentu podataka i pripremi za primenu 5G mreže.

Najveći izazov je da operater kroz investicije u tu oblast ponudi novu vrednost klijentima, a da ostane profitabilan, dodao je Mišel.

(Kurir.rs/Tanjug)