Mihajlovićeva: Sa Albancima gradimo autoput i prugu
Foto: Kabinet Potpredsednice Vlade Srbije

Skup u Beogradu

Mihajlovićeva: Sa Albancima gradimo autoput i prugu

InfoBiz -
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, navodi da prve procene kažu da bi autoput Niš - Priština - Tirana mogao da košta između 400 i 500 miliona evra
BEOGRAD - Tehnička radna grupa Srbije i Albanije danas će u Beogradu razmatrati projekte od regionalnog značaja - gradnju pruge i autoputa koje će premijeri dve zemlje predstaviti u maju Evropskoj komisiji, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović.
Mihajlović je uoči sastanka radne grupe izjavila novinarima u Palati Srbija da će se razgovori pre svega fokusirati na gradnju autoputa Niš-Priština-Tirana sa izlaskom na luku, kao i rekonstrukciju i dogradnju pruge Beograd-Bar, koja će najverovatnije od Podgorice imati nastavak ka Albaniji i lukama u toj zemlji.Kako je navela, ti projekti za gradnju autoputa i pruge koštaju skoro dve milijarde vra, ali pošto je to veliki iznos, dve zemlje će se fokusirati na prioritete.
Ona je rekla da će tek biti razmotreno kako će se finansirati ti projekti s obzirom na to da Srbija i Albanija nemaju dovoljno novca i ne mogu više da se zadužuju, kao i da Srbija ima strateška pratnerstva sa pojedinim zemljama i da bi i tako mogla da obezbedi novac.
Foto: Kabinet potpredsednice Vlade Srbije
Foto: Kabinet potpredsednice Vlade Srbije
Mihajlović, koja je i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, navodi da prve procene kažu da bi autoput Niš - Priština - Tirana mogao da košta između 400 i 500 miliona evra, ali da će stručnjaci Radne grupe uskoro imati precizniju procenu."Taj autoput nije alternativa Koridoru 11 (autoputu od Beograda do Crne Gore), on je za nas jako važan zato što ćemo ga vezati na tzv. Plavi koridor odnosno Jadransko - jonski autoput koji prolazi kroz Albaniju", naglasila je ministarka.
Ona je navela da će do 1. marta biti pripremljen dokument koji će premijeri dve zemlje predstavutu EU, kao i da je za izradi studija potrebno najviše šest meseci."Razmotrićemo načine finansiranja sa EU, da li će jedan deo studija biti od strane EU ili sa strateškim partnerima", kazala je ona dodajući da je važno da imamo pripremljene projekte.Mihajlović je podsetila da je pre desetak dana u Tirani formirana radna grupa koja se bavi infrastrukturnim projektima i istakla da je infrastrukturni razvoj uslov privrednog razvoja i stabilnosti zapadnog Balkana."Mi ćemo danas već imati okvirne dogovore oko infrastrukturnih projekata koji se tiču autoputa Niš-Priština-Tirana sa izlaskom na luku, kao i rekonstrukcije pruge Beograd - Bar, ali sa jednim krakom ka Albaniji i lukama. Za desetak dana ćemo se ponovio sastai u Tirani", rekla je Mihajlović. Ona je kazala da će u te razgovore biti uključeni i predstavnici Crne Gore i Prištine.
Radna grupa je formirana nakon dogovora premijera Srbije i Albanije Aleksandra Vučića i Edija Rame u avgustu prošle godine kada su u Berlinu predstavljeni projekti od regionalnog značaja.Prema njenim rečima, stručnjaci sada procenjuju vreme i novac i šta je potrebno sve uraditi.Naša zemlja planira da obavi rekonstrukciju pruge Beograd - Bar sredstvima ruskog kreditaiju i za trasu priključka sa Albanijom postoji nekoliko varijanti, a glavna je preko Podgorice u Crnoj Gori.Mihajloviće je na pitanje novinara rekla da sada imamo korektne odnose sa Tiranom, kao i da sve zemlje regiona mogu da se povezuju ekonomijom i infrastrukturom.
Kako je istakla, Srbija će insistirati da najmanje 50 odsto srpskih firmi učestvuje u svim velikim infrastrukturnim projektima."Već je pripremljen i ulazi u javnu raspravu Zakon o kapitalnim investicijama, što znači da će svi projekti od državnog interesa odmah imati rešeno pitanje eksproprijacije i taj zakon će predvideti obavezu učešća srpskih firmi i kao izvođača, a ne samo kao podizvođača ili čak poizvođača podizvođačima", dodala je Mihajlović.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track