DA LI JE OVO POSAO IZ SNOVA? Prednosti i mane: Otkrivamo kako je biti dispečer za kamione u Americi
Foto: EPA-EFE/CJ GUNTHER

DA LI JE OVO POSAO IZ SNOVA? Prednosti i mane: Otkrivamo kako je biti dispečer za kamione u Americi

Biznis -

Godinama unazad, jedan od najaktuelnijih i najplaćenijih poslova, kako u Srbiji tako i na Balkanu, bez sumnje svakako jeste posao dispečera za američko tržište.

Do sada ste sigurno više puta čuli kako se od ovog posla odlično živi, lepo zarađuje, ali kao i svaki drugi posao tako i ovaj ima svojih prednosti i mana.

Međutim, postoje i zablude o ovom poslu, evo o čemu je reč.

ZARADA

Da, jeste, zarada je nešto što ovaj posao čini prilično primamljivim. Ali hajde da malo prođemo ovu temu. Posao dispečera u Srbiju došao je oko 2015 godine (prve firme), u to vreme, malo ljudi znalo je za ovaj posao i plate su krenule od 200 evra. Pošto je neko (čitaj vlasnik ili menadžer) ulagao svoje vreme i novac u ljude koji su tek krenuli da se upoznaju sa ovom branšom, logičan sled je bio da raste i plata.

Posla sve više, o odgovornosti da ne pričamo, kreću da se podižu kriterijumi i plata ide do vrtoglavih brojki. Kako se sve više firmi otvara, otvaraju se i nove pozicije, za koje firme ne žele da plate ljude koji nemaju iskustva. Znači, i dalje su početne plate za nove dispečere na minimalnom nivou (naravno ne 200e ali 500e-600e za početnike). U startu veće, za one sa iskustvom, i to minimalnim od godinu dana.

kamioni, kamiondžije, srpske kamiondžije
foto: printscreen infoliga.rs

LAK POSAO

Ovo je momenat gde mora da se zastane. Ni jedan posao nije lak, čak ni onaj koji voliš. Posao dispečera je vrlo stresan posao, naročito sada kada sve cene divljaju. Trenutno stanje koje je zadesilo kamionsku industriju nije nimalo naivno iako i dalje vidiš mnoštvo njih koji traže radnike. Cena goriva raste iz dana u dan, cena za prevoz se smanjuje.

Najveći pritisak je na dispečeru jer se od njega očekuje da zna da napravi najprofitabilniju logistiku. Nikada nećete čuti gazdu da zove knjigovođu jer mu se brojke ne poklapaju, dispečer je osoba broj jedan da preda raport.

kompjuter, internet
foto: Shutterstock

RADNO VREMENE

Pošto smo već prošli momenat kako cene divljaju, što kod nas što u Americi, većini nas je potreban dodatan prihod. Posao dispečera nije nešto što može da se radi pola radnog vremena (ukoliko pričamo o pravim dispečerima koji rade logistiku i imaju da vode određeni broj kamiona), prosto posao mora da se obavi najbolje moguće, nikoga ne zanima da daje nekome platu ko ne može da mu doprinese na način na koji on misli da treba.

Ovde se ne misli da će neko da te drži "vezanog", ovde mislimo na radno vreme. Prosto, moramo da se prilagodimo radnom vremenu, a radno vreme je Američko. Nema izuzetaka, nema praznika...

kamioni, kamiondžije, srpske kamiondžije
foto: printscreen infoliga.rs

DOVOLJAN JE KURS

Ne, nije! Bilo kakav kurs za dispečere da ste prošli, niste ga položili, vi ste ga pohađali. Mnogo je bitnije šta ste naučili i da li znate kako to da primenite. Ovo je posao koji ćete morati da učite svaki dan, svaki dan će biti neki novi izazov.

Posao dispečera iz ugla jednog dispečera: Stresan ali predivan posao, na početku su mi pare bile motivacija, ali nekako se srodiš i naučiš da živiš sa ovim ludilom, uđe ti u krv i motiviše te da iz dana u dan daš celog sebe.

(Kurir.rs)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track