Slušaj vest

Jedna od najpoznatijih holandskih drogerija našla se na meti kritika zbog reklamiranja deterdženta za veš kao ideje za poklon za Dan majki.

Naime, u reklamnoj brošuri holandske drogerije "Kruidva", kao jedan od poklona navodi se i deterdžent za veš, što su mnogi ocenili kao "stereotipnu i seksističku" reklamu. Reakcije "pljušte" sa svih strana, toliko da su se oglasile i organizacije za prava žena. 

- Zaglavili smo se u 1953. godini - napisala je jedna žena na Linkedinu kao odgovor na flajer u kom piše: "Iznenadite mamu najlepšim poklonima!" koji reklamira parfem, gel za tuširanje, nakit i deterdžent za veš.

Direktorka Holandskog ženskog saveta, Artemis Vestenberg, organizacije koja okuplja grupacije posvećene jačanju položaja žena u Holandiji, za "RTL Nieuws" je rekla da je "Kruidvat" potpuno promašio poentu.

- Zapravo sam se nadala da je ovo parodija. Da su pomislili: 'Napravili smo reklamu kao pre 75 godina'. Ali, nažalost, nije. To je seksistički i potpuno promašeno - rekla je ona.

"Nije bilo namerno"

Kritike su stigle i iz organizacije "WOMEN Inc", koja je naglasila da njihova istraživanja pokazuju da su žene često stereotipno prikazane u holandskim reklamama — kao, npr. brižna žena (za decu i/ili domaćinstvo) ili kao žena koja brine o svom izgledu. 

- To vidimo i u ovoj brošuri Kruidvata, gde su kozmetički proizvodi i deterdžent povezani sa Danom majki. Kada se grupe prikazuju na jednostran način, to može uticati na njihove mogućnosti. Stoga je važno da svi postanu svesni ograničavanja stereotipa i da im se aktivno suprotstave - naglasio je portparol organizacije WOMEN Inc.

Portparol Kruidvata rekao je emiteru da drogerija nije namerno prikazala stereotipe.

- Jedina namera je bila da se saopšti lepa ponuda za deterdžent, ali ta ponuda konkretno nije trebalo da bude na ovoj stranici, što je greška, nažalost. Sada istražujemo gde je dizajn pošao pogrešno i preduzećemo mere da sprečimo takve situacije u budućnosti - istakao je. 

Kurir.rs/NL Times