Slušaj vest

Kupovina polovnog automobila često stvara nelagodu kod kupaca koji strahuju da će potrošiti novac na nešto što će im kasnije doneti samo probleme, a novi izveštaj evropskih udruženja potrošača otkriva koji proizvođači zaista nude dugoročnu pouzdanost.

Holandsko udruženje potrošača Consumentenbond, zajedno sa sedam drugih evropskih organizacija za zaštitu potrošača, sprovelo je detaljnu studiju o najpouzdanijim automobilskim brendovima na tržištu polovnih vozila. Istraživanje je obuhvatilo 30.000 vozača širom Evrope koji poseduju automobile stare od šest meseci do 12 godina.

U studiji koja je analizirala više od 200 modela iz 32 različita brenda, rezultati jasno pokazuju da japanski i južnokorejski proizvođači dominiraju tržištem kada je u pitanju pouzdanost. Od prvih deset mesta na listi, čak osam zauzimaju proizvođači iz ove dve zemlje.

Na vrhu liste nalazi se Leksus sa impresivnom ocenom 9,6 od mogućih 10, čime je postavljen kao referentna tačka u industriji po pitanju pouzdanosti. Za njim slede Suzuki sa ocenom 9,0 i Subaru sa 8,9. Tojota je zauzela četvrto mesto sa ocenom 8,6, a prate je Kia i Smart (oba sa 8,5), Honda i Micubiši (oba sa 8,3), Nissan (8,1) i BMW (8,0).

Jedan model postigao je istorijski rezultat u pouzdanosti

Kada je reč o pojedinačnim modelima, apsolutni šampion je Leksus NX, proizveden između 2014. i 2021. godine. Ovaj model je dobio neverovatnu ocenu 9,9 od 10, što predstavlja istorijski rezultat koji nikada ranije nije zabeležen u ovakvim istraživanjima.

Ono što posebno impresionira kod ovog modela je činjenica da vlasnici nisu prijavili praktično nikakve probleme – čak ni one manje. Ukupno zadovoljstvo vlasnika ovog modela je ocenjeno sa 8,5, što je iznad proseka. Naravno, takva pouzdanost ima svoju cenu – ovi automobili nisu jeftini ni na tržištu polovnih vozila.

Još jedan model koji je pokazao izuzetnu pouzdanost je Leksus CT200h, sa ocenom 9,4.

Što se tiče zadovoljstva korisnika, ovaj model je čak i premašio NX sa ocenom 8,6.

Što se tiče kineskih proizvođača automobila, istraživači iz Consumentenbond-a napominju da još uvek nemaju dovoljno podataka da bi mogli da procene njihovu pouzdanost na evropskom tržištu.

biznis.kurir.rs/Telegraf