DA LI GORIVO SIPATE "DO ČEPA" ILI PRVOG KLIKA "PIŠTOLJA": Štetno je, a i rizično ako točite na ovaj način
Mnogi vozači su robovi zablude, pa rezervoar goriva ne pune do vrha, jer misle da to oštećuje sistem paljenja, a samim tim povećava rizik od paljenja na povišenim temperaturama i pri sudaru.
Ako je sistem goriva ispravan, nema štete, a, teoretski, pun rezervoar goriva je bezbedniji od praznog, kako na visokim temperaturama, tako i u slučaju sudara. Paljenje ili eksplozija se dešava mnogo lakše u gorivnoj pari nego u tečnom gorivu.
Zbog toga uvek treba napuniti rezervoar za gorivo do vrha (naravno, ako imate novca). Nema uštede ako manje sipate, a pritom ređe idete na pumpu, što štedi vreme, trud i novac. Naime, sa svakim dodatnim punjenjem morate bar malo duže putovati, a pri sipanju se uvek gubi (ispari) malo goriva.
Preporučljivo je napuniti gorivo čim količina padne ispod četvrtine. Izbegava se rizik od nestanka goriva, što izaziva neprijatnosti i dodatne troškove, posebno ako dizel motor ostane bez goriva - za ponovno pokretanje motora, nakon dopunjavanja, potrebna je pomoć mehaničara.
Osim toga, postoji i bezbednosni rizik, ako ostanete bez goriva na nejasnom delu puta, u krivini, u tunelu... Dakle, kada se količina goriva približi poslednjoj četvrtini, idite do prve pumpe za gorivo i potpuno napunite rezervoar. Ali prestanite sa dolivanjem goriva prvim klikom, odnosno isključivanjem pištolja za gorivo.
Zatim, ne dopunjujte gorivo "do čepa" na rate, što mnogi i čine. Tada gorivo može da iscuri kroz ventilacioni otvor, što je finansijski gubitak, stvaraju se isparenja štetna po zdravlje i može doći do opasnosti od zapaljenja, posebno ako iscurelo gorivo prska vruću izduvnu cev.
Prekomerna količina goriva blokira otvor za ventilaciju, pa se povećava pritisak para goriva i stvara se povratni pritisak goriva, što otežava funkcionisanje, skraćuje vek i može oštetiti pumpu za gorivo i elemente sistema za gorivo.
(Kurir.rs/Autoportal)
"BOLJE VESTI NISAM MOGAO ČUTI!" Premijer Vučević saopštio - Srbija postaje CENTAR poslovanja japanskog giganta za čitavu Evropu