Sigurno ste se nekada zapitali iz kog razloga se na cenovnicima u prodavnicama i marketima nalazi cifra, koja ima apoen u sebi, te recimo ako znate da nešto košta 1.000 dinara, na cenovniku će pisati 999,99 ili tome slično.

Iz jedne organizacije za zaštitu potrošača na TikToku navode da je to dobro pitanje i za Narodnu banku Srbije, dodavši da Zakon o zaštiti potrošača ne pokriva ovu temu.

- Mi smo možda jedina država trenutno koja jednostavno nema taj apoen za vraćanje kusura, te su potrošači uglavnom oštećeni.

Oni takođe kažu da se može reći da je to "kršenje zakona", odnosno da "nije dozvoljeno da trgovinski lanci na taj način formiraju cene".

- Zbog nepostojanja apoena u kojem bi mogao da se vrati kusur potrošačima, Poreske ustanove cene zaokružuju pomoću para, a ne dinara, te su potrošači navikli da ne dobiju kao kusur taj jedan apoen, koji u suštini i ne postoji - naveli su.

biznis.kurir.rs/TikTok