POŠLA U RADNJU DA KUPI KUPAĆI I OSTALA ZATEČENA! Naišla na srpski bikini paradoks, svi pitaju gde je tu logika
Ilustracija, Foto: Shutterstock

nelogično

POŠLA U RADNJU DA KUPI KUPAĆI I OSTALA ZATEČENA! Naišla na srpski bikini paradoks, svi pitaju gde je tu logika

Novčanik -

Manji broj kupaćeg kostima, ali veća cena - tako izgleda najnoviji apsurd u srpskim radnjama. Naime, u butiku jednog poznatog brenda, popust na kupaći kostim varira u zavisnosti od veličine. Manji broj kupaćeg kostima košta čak 200 dinara više nego veći broj.

Ovo deluje nelogično, zato sledi pitanje kakva su pravila i ima li tu bilo kakvog prekršaja.

Potrošači su neretko svedoci razlike u cenama garderobe odevnog predmeta manje i veće veličine. Međutim, ta razlika podrazumeva da veći komad bude skuplji, što deo potrošača ocenjuje kao „logično“ zbog više utrošenog materijala.

Drugi deo potrošača, ipak, smatra da osoba ne može da bira veličinu odeće koju nosi i da je razlika u ceni zbog veličine - diskriminacija.

Dejan Gavrilović iz Efektive kaže da trgovac ima pravo da napravi razliku u ceni u zavisnosti od veličine odeće.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Shutterstock

„Sa jedne strane, možemo naći neku vrstu opravdanja kada su u pitanju proizvodi veće veličine, da je utrošeno više materijala. Ali onda kod proizvoda manje veličine tog opravdanja nema, tako da je verovatno u pitanju procena trgovca da se bolje prodaje, pa mu je zato cena veća“, priča Gavrilović.

Na sniženjima su čak pravila da prodavac procenjuje šta se najbolje prodaje i neretko se dešava da je proizvod samo jedne veličine na akciji - jer se u drugim veličinama ne prodaje u tolikoj meri.

„Definitivno je da kada vidimo šarenolikost cena, mi ne znamo šta je na akciji. Često se dešava da vidimo označen proizvod na akciji, ali kada se skine nalepnica – ispod stoji ista cena. Izgubilo je to smisao potpuno“, priča Gavrilović.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Shutterstock

Navodi da samo onaj ko prati redovno sve cene može da primeti kada je proizvod označen kao da je na akciji, a cena mu je ista kao ranije.

Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača ističe da trgovci procenjuju koliko proizvod mogu da naplate i da ta cena ne mora biti ista za sve veličine – jer u Zakonu ne stoji da mora.

Cena garderobe, kao i odnos cene i veličine slobodno je pravo trgovca, dodaje Papović.

Kaže da ni sniženje na odevne predmete ne mora da bude isto za sve veličine.

„Obaveza je jedino da jasno piše za šta je sniženje“, navodi Papović.

Kurir.rs/Nova

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja