Slušaj vest

Srbija će uskoro dobiti tri nova tunela - "Laz" i "Munjino brdo" koji se nalaze na deonici Auto-puta "Miloš Veliki" od Pakovraće do Požege i uskoro bi trebalo da budu završeni, tačnije oko Vidovdana, dok je "Iriški venac", koji će biti i najduži, u finišu iskopavanja tunelskih cevi kroz Frušku goru. Njihovim otvaranjem lista najdužih srpskih tunela u našoj zemlji proširiće se na pet, pošto su dva već u funkciji - "Manajle"i "Progon".

Prema mišljenju stručnjaka poslednjih godina nismo baš mogli da se pohvali ni brojem, ni dužinom tunela, ali će se uskoro i to promeniti.

"Iriški venac"

Ovaj tunel nalazi se na Fruškogorskom koridoru, odnosno saobraćajnici Novi Sad - Ruma- Šabac - Loznica - granica sa BiH i do sada je iskopano 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi. Kada tunel "Iriški venac" bude gotov sa 3.500 metara, biće najduži u Srbiji i imaće dve tunelske cevi dužine po oko 3,5 kilometara. Za sada je urađeno ukupno više od 85 odsto iskopa, a dnevno se napreduje šest do osam metara, na sve četiri napadne tačke.

Ovo će biti u svakom smislu najduži i najveći tunel u Srbiji, lep i čudesno opremljen. Zahvalan sam našim neimarima, kineskim prijateljima koji rade i grade, jer je ovo sada druga i drugačija Srbija. Kada (8) copy.jpg
Foto: Printscreen/Instagram/buducnostsrbijeav


Prema proceni izvođača radova, kineske kompanije Si-Ar-Bi-Si, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije. Radovi se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, čak i noću sa ukupno 245 radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme. Samo u noćnoj smeni radi oko 95 radnika. Njegova izgradnja počela je 1. maja 2021. godine i uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin je najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.

"Laz" i "Munjino brdo"

Tunel "Laz" je završen, a pri kraju su i radovi na tunelu "Munjino brdo", a kada sve bude završeno ova deonica će izgledati veličanstveno. Po planu "Laz" prolazi kroz planinu Jelicu, jedna cev će biti duga 2.700, a druga 2.900 metara, dok će "Munjino brdo" imati oko 2.800 metara. Prema poslednjim najavama ta deonica autoputa "Miloš Veliki" trebalo bi da bude otvorena do Vidovdana.
"Manajle" i "Progon"
Dok ne budu puštena u saobraćaj ova tri najduža tunela, čija je izgradnja u završnoj fazi, "Manajle" je sa 1.804 metara trenutno najduži izgrađeni tunel na auto-putevima u Srbiji, a nalazi se na južnom kraku Koridora 10, na deonici između Caričine doline i Vladičinog Hana. Na petom mestu je "Progon", koji je sa 1.107 metara, čak tri puta kraći od "Iriškog venca", a nalazi se na obilaznici oko Dimitrovgrada na istočnom kraku Koridora 10.