Slušaj vest

Kolekcija od 69 automobila datira još od početka šampionata Formule 1 1950. godine i uključuje primere na kojima su se takmičili šampioni Alberto Askari, Majk Havtorn, Niki Lauda, Nelson Pike i Mihael Šumaher.

Britanski mediji procenjuju ih na 500 miliona funti ili oko 595 miliona evra (oko 646 miliona dolara).

- Otišli ​​su u dobar dom, što je prava stvar u koju sam želeo da se uverim - rekao je Eklston (94) za Rojters telefonom iz Švajcarske, dodajući:

- Izložiće ih negde, u muzeju kako bi ljudi mogli da ih pogledaju za promenu koja se nikada ranije nije dogodila. Više sam nego srećan što su otišli ​​tamo. Ne bih ih nikome prodao da ne znam gde će završiti. Napraviće nešto poput muzeja i biće tamo.

Berni Eklston je rekao da ima interesovanje sa svih strana, ali uglavnom od „pogrešnih ljudi“.

Dejli mejl je citirao Matešica koji je rekao da će zbirka biti „pažljivo očuvana, proširena tokom godina i u bliskoj budućnosti stavljena na raspolaganje javnosti na odgovarajućoj lokaciji“.

Bivši šef Formule 1 Berni Eklston prodao svoju kolekciju retkih automobila Foto: AP, XPB Images Ltd / Alamy / Alamy / Profimedia, EPA

Automobili su bili smešteni u bezbednom hangaru na aerodromu Biggin Hil u južnoj Engleskoj i nisu bili dostupni javnosti, osim za povremene pojedinačne izlete na trke.

Jedan od vrhunaca kolekcije je kontroverzni Brabham BT46B, poznat po svom ogromnom ventilatoru koji stvara potisnu silu pozadi, sa kojim je Austrijanac Lauda išao do pobede u Švedskoj 1978.

"Ferari" uključuju 375F1 koji je Ascari vozio do pobede na Velikoj nagradi Italije 1951, Glogov automobil koji je osvojio titulu 1958. i Šumaherov automobil iz 2002. godine.

- Pošto ih toliko dugo sakupljam i posedujem, želeo bih da znam gde su otišli ​​i ne bih ih ostavio svojoj ženi da se bavi ako nisam tu - rekao je Eklston kada je u decembru prvi put objavljeno da su automobili na prodaju.

biznis.kurir.rs/Rojters