Slušaj vest

Projekat „Niklo kao ja“, koji realizuje kompanija A1 Srbija u saradnji sa Udruženjem građana Ekonaut i lokalnim samoupravama, ove godine doneo je nove standarde u očuvanju urbanih sredina kroz formiranje i unapređenje ukupno 20 urbanih vrtova širom Srbije.

Cilj projekta je da doprinese zelenijim, održivim gradovima, poveća biodiverzitet i inspiriše zajednice na aktivno učešće u očuvanju prirode. Ove godine, projekat je doneo potpuno nove urbane vrtove u 10 gradova, dok je u 10 gradova sa postojećim baštama vršeno unapređenje i proširenje zelenih površina. Novi vrtovi formirani su u Pančevu, Velikoj Plani, Valjevu, Šapcu, Zaječaru, Bajinoj Bašti, Boru, Zrenjaninu, Kruševcu i Gornjem Milanovcu. Svi vrtovi osmišljeni su tako da odražavaju lokalne karakteristike – od sukulentnih pejzaža i cvetnih žbunastih bašta do inspirativnih prostora poput Zelenog uspona u Boru, čiji izgled je inspirisan planinom Rtanj, a na osnovu predloga učenika OŠ 3. oktobar.

Istovremeno, postojeći vrtovi u gradovima kao što su Beograd, Niš i Novi Sad unapređeni su dodatnim sadržajima i mobilijarom, obogaćeni novim biljnim vrstama i prilagođeni potrebama zajednica.

Foto - Polina Čečina 2.jpg

Urbani vrtovi nisu samo zelene površine – to su mesta koja podstiču povezivanje ljudi i prirode, promovišu biodiverzitet i pomažu u borbi protiv posledica klimatskih promena. Svaki vrt je pažljivo dizajniran kako bi odgovarao specifičnim potrebama lokalnih zajednica, doprineo očuvanju prirodnih resursa i stvorio prijatne prostore za odmor, učenje i druženje.

- Projekat „Niklo kao ja“ pokazuje kako zajedničkim snagama možemo unaprediti urbane sredine i doprineti očuvanju prirode. Urbani vrtovi nisu samo estetski lepi, već imaju i važnu ekološku funkciju, podsećajući nas na značaj održivosti i kolektivne odgovornosti, - izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.

A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je „Niklo kao ja“, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije.

Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, ova kompanija je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele  Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030.