SRBIJI FALI ČAK 15.000 ZAPOSLENIH U OVOM SEKTORU: Ne treba fakultet, a ovo su svi uslovi
Foto: Shutterstock

SRBIJI FALI ČAK 15.000 ZAPOSLENIH U OVOM SEKTORU: Ne treba fakultet, a ovo su svi uslovi

InfoBiz -

U Srbiji ove godine nedostaje oko 15.000 profesionalnih vozača autobusa i kamiona, a za tri godine dobili smo samo 700 vozača umesto 9.000, koliko bi trebalo, kaže za Kurir Goran Aleksić, generalni direktor poslovnog udruženja „Srbijatransport“.

Prošle godine u našoj zemlji nedostajalo je 8.000 profesionalnih vozača u teretnom saobraćaju i oko 4.000 u javnom prevozu, dok svaki treći vozač ima više od 51 godine.

Alarmantno

Goran Aleksić rekao je za Kurir da su ovogodišnji podaci o deficitu vozača u našoj zemlji alarmantni.

- Gotovo da imamo vanrednu situaciju zbog toga. Deficit je sve veći, a postoje potrebe da se određeni poslovi obave, pa se zato angažuju i stariji vozači - objašnjava Aleksić:

- To i te kako može ugroziti i uticati na bezbednost saobraćaja. Svi oni moraju imati validne lekarske preglede i kvalifikacije da vozač može da upravlja vozilom. Što se tiče licence, ona jeste deo evropske direktive i to moramo da poštujemo.

Aleksić je podsetio i da su nekada u našoj zemlji u vojsci postojale obuke za vozače.

Goran Aleksić
foto: Privatna Arhiva

- Obuke sada nekima nisu pristupačne, a nama je potreban broj tako da moramo da nađemo rešenje i da donesemo odluke u interesu društva i privrede. Zato smo nedavno podneli inicijativu i konkretne predloge MUP koji su opet u skladu s direktivama. Očekujem da će zakon spustiti starosnu granicu, promeniti pravilnik o obukama kako bi znanje bilo funkcionalno, a ne skupo, jer pored toga što imamo manjak, mi imamo i pad kvaliteta radne snage.

Šta kažu propisi

Sada za C kategoriju, tj. za kategoriju za kamion, kandidat može izaći na polaganje s punom 21 godinom, dok za D kategoriju, tj. dozvolu za autobus, mora imati 24 godine!

Da bi objasnio koliki je zapravo problem s profesionalnim vozačima, Aleksić je kazao da ih je trenutno 170.000 profesionalnih:

- Ako uzmemo da je radni vek 40 godina, a manji je, a da iz 28 srednjih škola dolazi oko 1.000 vozača, mi, da bismo obezbedili reprodukciju, svake godine treba da obučimo po 3.000 novih vozača, a u prethodne tri je kroz centre prošlo samo 700 umesto 9.000 njih.

A. K.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja