U mnogim prodavnicama garderobe i obuće u toku su sniženja, a u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) kažu da su ona „dobar mamac za potrošače“, ali da kupci smatraju da bi cene mogle da budu i niže.

Goran Papović iz NOPS kaže da inspekcija „gleda kroz prste mnogim trgovcima“, jer nije dovoljno upoznata s novim zakonom i nije dobila jasna uputstva kako da se ponaša. On podseća da je novim zakonom jasno definisano šta je sezonsko sniženje, šta rasprodaja, a šta akcijska prodaja.
- Kada bi inspektori ušli u knjigu evidencije prometa, videlo bi se kada je ta roba ušla u prodavnicu. Ako je oglašeno sezonsko sniženje, ne može trgovac da ponudi na prodaju bunde i jakne umesto letnjih majica i šortseva - rekao je Papović.

Upitan da li je u poslednje vreme povećan broj pritužbi potrošača, on kaže da potrošači ne veruju cenama na akcijama jer smatraju da one mogu da budu još niže.

Novi Zakon o trgovini, koji je stupio na snagu 30. jula, definiše akcijsku prodaju, sezonsko sniženje i rasprodaju, a iz Ministarstva trgovine najavljuju da će uskoro početi inspekcijske kontrole i podsećaju na obavezu trgovaca da istaknu period trajanja sniženja i tačno definišu koja je roba na sniženju.

Kurir.rs/ Foto: Medija centar Beograd