nezapamćena kriza

OVE AUTOMOBILE JE NEMOGUĆE PRODATI KAO POLOVNE: Vlasnici se suočavaju sa ubrzanim padom vrednosti svojih vozila - Evo zbog čega

Shutterstock Auto pijaca

Tržište polovnih automobila prolazi kroz nezapamćenu krizu za određene modele.

Neka vozila koja su nekada bila omiljena među potrošačima danas su gotovo neprodajna. Ova situacija posebno pogađa automobile opremljene motorom 1.2 PureTech iz grupacije Stellantis. Profesionalci iz automobilske industrije postali su izuzetno nepoverljivi prema tim vozilima, što je stvorilo jedinstvenu situaciju na tržištu polovnih automobila.

Pad cena za automobile sa motorom 1.2 PureTech na tržištu polovnih automobila poprima alarmantne razmere. Vlasnici modela marki Peugeot, Citroën, DS i Opel proizvedenih između 2014. i 2020. godine suočavaju se sa ubrzanim padom vrednosti svojih vozila. Analiza koju je objavio Caradisiac u decembru 2024. otkriva ozbiljnost problema.

Brojevi govore sami za sebe: Peugeot 208 iz 2015. sa PureTech motorom od 82 KS izgubio je 61% vrednosti, dok je njegov direktni konkurent Volkswagen Polo izgubio samo 48% u istom periodu. Još veći pad vrednosti beleže modeli poput Citroëna C3 iz 2015, čija je vrednost pala za 65%.

Ni noviji modeli nisu imuni na ovu tendenciju. Opel Corsa iz 2020. izgubila je već 31% vrednosti, u poređenju sa samo 20% kod Pola iste generacije. Ova vozila postaju gotovo neprodajna kao polovna: „Definitivno odbijamo da ih otkupimo“, kažu dileri, zbog loše reputacije.

Tehnički kvar u osnovi masovnog odbijanja

Glavni razlog nepoverenja leži u ozbiljnom tehničkom problemu koji je identifikovan kod trocilindarskog turbo motora 1.2 PureTech. Kvar se odnosi konkretno na remen razvoda koji se preuranjeno troši u kontaktu s motornim uljem, što može dovesti do potpunog kvara motora.

Svedočanstva vlasnika koji su se susreli s ovim problemom tokom godina sve su brojnija i dodatno narušavaju imidž ovih vozila. I pored korektivnih mera koje je Stellantis preduzeo — uključujući pozive na servis i promene u preporukama za održavanje — poverenje kupaca ostaje ozbiljno narušeno.

Profesionalci iz sektora otvoreno izražavaju svoju rezervisanost. Yoni Dayan, direktor mreže Simplicicar, jasno kaže:

- Ne otkupljujemo nijedan PureTech, osim ako je još u garanciji. Rizik je prevelik, a osiguranje preskupo.“ Ovaj stav dele mnogi drugi učesnici na tržištu polovnih automobila.

Strategije za izlazak iz krize

Kako bi pokušao da stabilizuje situaciju, Stellantis je pokrenuo niz inicijativa. Njegova filijala za prodaju polovnih vozila, Spoticar, sada nudi produžene garancije do 175.000 km za polovne modele sa PureTech motorom. Noviji modeli imaju pokriće do 8 godina ili 160.000 km.

Proizvođači iz grupacije takođe nude finansijske podsticaje kako bi motivisali vlasnike da zamene svoja vozila. Na primer, Peugeot nudi bonus od 700 evra za otkup PureTech vozila prilikom kupovine novog modela.

biznis.kurir.rs/Lesactivateur