Slušaj vest

To se dešava jer potencijalni kupci čekaju snižene carine koje bi trebalo da proisteknu iz trgovinskog sporazuma između Ujedinjenog Kraljevstva i SAD.

Ipak, još nema jasnih informacija o datumu početka primene tog dogovora.

Prema pisanju lista Gardijan, Velika Britanija je prošle nedelje postigla dogovor sa američkim predsednikom Donaldom Trampom o carinskoj stopi od 10% na do 100.000 izvezenih automobila godišnje. To je značajno niže od dodatnih 25% koje SAD primenjuju na druge zemlje. Međutim, ni London ni Vašington još uvek nisu precizirali kako će se dogovor primenjivati u praksi.

Direktor kompanije Bentli, Frank Štefen Valizer, upozorio je da neizvesnost oko tarifnih pravila ozbiljno šteti njihovom poslovanju. Kompanija je od objave dogovora pokušala da održi stabilne cene – delimično zbog pokušaja da isporuči što više vozila pre uvođenja novih dažbina, a delimično zbog potrebe da smanji sopstvene zalihe.

U međuvremenu, Jaguar Lend Rover, najveći poslodavac u britanskoj automobilskoj industriji, izjavio je da još nije jasno da li će i njihovi automobilski delovi moći da se plasiraju pod povlašćenim uslovima.

Posebno zabrinjavaju komplikovana pravila porekla, koja određuju da li se vozila uopšte kvalifikuju kao britanska u trgovinskom smislu.

Prošle godine, britanske fabrike izvezle su više od 100.000 automobila u Sjedinjene Američke Države.

biznis.kurir.rs/Guardian

https://biznis.kurir.rs/info-biz/9667619/hsbc-najvrednija-kompanija-u-velikoj-britaniji