Slušaj vest

Naime, na prodaju je ponuđen "mališan", kako ga vlasnik s ljubavlju naziva, ni manje ni više nego - Jugo!

Prema detaljima oglasa, ovaj konkretan primerak nije običan Jugo. Reč je o automobilu „spremnom za trku“, što sugeriše da je modifikovan ili održavan sa posebnim akcentom na performanse. Opremljen je „Pišarić“ motorom, „Grčki“ zadnjim trapom i „Bilstein B6“ prednjim amortizerima, što dodatno podvlači njegov sportski potencijal. Vlasnik ističe da je reč o „bivšem Zvezdici“, što bi moglo da znači da je automobil učestvovao u nekoj vrsti amaterskog ili profesionalnog takmičenja.

Cena ovog nostalgičnog trkača iznosi 3.700 evra, a ovaj oglas nije samo prilika za kupovinu automobila, on je i podsetnik na jedno prošlo vreme i na vozilo koje je obeležilo živote mnogih generacija na prostorima bivše Jugoslavije.

Istorija Juga: Više od automobila, simbol jednog vremena

Jugo, automobil proizveden u fabrici „Zastava“ u Kragujevcu, bio je decenijama sinonim za jugoslovensku automobilsku industriju. Njegova proizvodnja počela je 1980. godine, a ubrzo je postao jedno od najpopularnijih vozila u zemlji, ali i šire.

jugo-zastava-kragujevac.jpg
Foto: Kurir

Dizajniran kao pristupačan i ekonomičan automobil za šire narodne mase, Jugo je brzo stekao kultni status. Njegova jednostavnost, lako održavanje i niska cena učinili su ga dostupnim mnogim porodicama koje su tek sticale svoj prvi automobil. Jugo je bio više od prevoznog sredstva; bio je simbol mobilnosti, nezavisnosti i napretka za mnoge Jugoslovene.

Kroz različite verzije i modifikacije, Jugo je pratio razvoj društva i tržišta. Izvozio se i na zapadna tržišta, uključujući Sjedinjene Američke Države, gde je, uprkos različitim kritikama, stekao određenu popularnost zbog svoje niske cene.

Iako se proizvodnja Juga zvanično završila 2008. godine, sećanje na njega i dalje živi. Mnogi ga pamte sa nostalgijom, kao deo svog odrastanja i života u bivšoj Jugoslaviji. Danas, očuvani primerci Juga postaju sve traženiji među kolekcionarima i ljubiteljima oldtajmera, a ovakvi oglasi samo potvrđuju da „ponos Jugoslavije“ i dalje ima posebno mesto u srcima mnogih.

Ovaj konkretan primerak, sa svojim trkačkim pedigreom, predstavlja jedinstvenu priliku da se poseduje deo automobilske istorije regiona.

BiznisKurir/BizPortal