NEMICE VIŠE NE ŽELE DA KUVAJU, BIRAJU JEFTINIJE ALTERNATIVE: Jedna delatnost beleži rekorde, zarada gotovo 12 milijardi €
Poskupljenja i ekonomska neizvesnost utiču na navike mnogih nemačkih potrošača. Trgovine u poslednje vreme profitiraju od prodaje finih, gotovih jela, pokazala je studija instituta EHI.
- Potrošači su pokušali da smanje izdatke i izabrali su jeftinije alternative. Trgovačka gastronomija nudi dobre proizvode po višestruko nižim cenama od klasičnog ugostiteljstva - rekao je autor studije Olaf Hohman (Olaf Hohmann), prenosi DPA.
Trgovačkom gastronomijom smatraju se proizvodi poput gotovih jela i pica. Nude se u pekarama, kafićima, vitrinama sa toplom hranom, kao i restoranima u okviru supermarketa, tržnih centara, benzinskih pumpi, i prodavnica nameštaja ili građevinskih delova.
Taj oblik gastronomije je prošle godine zabeležio rekordni promet od 11,7 milijardi evra, što je oko 16 odsto više nego 2022.
Branša profitira i od promenjenih prehrambenih navika, rekao je Hohman.
„Užina između obroka postaje sve važnija. Više ne postoje samo klasični obroci poput doručka, ručka i večere. Ljudi sada jedu kada ogladne“, rekao je Hohman.
Potrošači u supermarketima uglavnom biraju klasična jela – šniclu, sendviče, faširane šnicle i druga jela od mesa. Najprodavanija su jaka i hranljiva tradicionalna jela i pica. Kupuju se najviše osvežavajući napici, kafa i voda.
Biznis Kurir.rs/Biznis.rs
OVAJ PROIZVOD BIVŠE JUGE BIO JE SVETSKI HIT! Poredili ga sa ''lamborginijem'', a zbog 1 greške ostali bez miliona!