NEMICE VIŠE NE ŽELE DA KUVAJU, BIRAJU JEFTINIJE ALTERNATIVE: Jedna delatnost beleži rekorde, zarada gotovo 12 milijardi €
Foto: Shutterstock

NEMICE VIŠE NE ŽELE DA KUVAJU, BIRAJU JEFTINIJE ALTERNATIVE: Jedna delatnost beleži rekorde, zarada gotovo 12 milijardi €

Novčanik -

Poskupljenja i ekonomska neizvesnost utiču na navike mnogih nemačkih potrošača. Trgovine u poslednje vreme profitiraju od prodaje finih, gotovih jela, pokazala je studija instituta EHI.

- Potrošači su pokušali da smanje izdatke i izabrali su jeftinije alternative. Trgovačka gastronomija nudi dobre proizvode po višestruko nižim cenama od klasičnog ugostiteljstva - rekao je autor studije Olaf Hohman (Olaf Hohmann), prenosi DPA.

Trgovačkom gastronomijom smatraju se proizvodi poput gotovih jela i pica. Nude se u pekarama, kafićima, vitrinama sa toplom hranom, kao i restoranima u okviru supermarketa, tržnih centara, benzinskih pumpi, i prodavnica nameštaja ili građevinskih delova.

Taj oblik gastronomije je prošle godine zabeležio rekordni promet od 11,7 milijardi evra, što je oko 16 odsto više nego 2022.

Branša profitira i od promenjenih prehrambenih navika, rekao je Hohman.

„Užina između obroka postaje sve važnija. Više ne postoje samo klasični obroci poput doručka, ručka i večere. Ljudi sada jedu kada ogladne“, rekao je Hohman.

Potrošači u supermarketima uglavnom biraju klasična jela – šniclu, sendviče, faširane šnicle i druga jela od mesa. Najprodavanija su jaka i hranljiva tradicionalna jela i pica. Kupuju se najviše osvežavajući napici, kafa i voda.

Biznis Kurir.rs/Biznis.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track