Šta utiče na formiranje cena u marketima i da li će bojkoti zapravo moći da utiču na njih? "Reakcija trgovaca je jasna..."
Krajnji cilj nisu trenutni popusti, već da se trajno spuste cene, zbog čega je i najavljen nastavak bojkota.
Iako je akcija bojkota pojedinih trgovinskih lanaca označen kao uspešna, trgovci i dalje ne obaraju cene, a neki ih čak i povećavaju. Stoga, Udruženje potrošača Efektiva pozvalo je na novi bojkot od 10 do 14. februara.
Većina građana smatra da je bojkot jedini način da se utiče na porast cena, a kada se pomene koliko koštaju pojedine namirnice u prodavnicama, komentar većine je isti.
- Ne sviđa mi se to što svakog dana cene rastu i to ne za 10 posto, nego više. Sramota je, naše plate nisu kao evropske, a cene su nam duplirane. Svi se žale.
- Bilo bi lepo da to uspe, da se malo trgovci spuste na zemlju - rekli su neki od građana.
Da je bojkot kupovine prošlog petka bio uspešan, potvrđuju iz Efektive dodajući da je došlo do pada prometa.
- U odnosu na prethodne dve nedelje zabeleženo je 37 odsto pada prometa u 4 trgovine. Nije sve u profitu - rekao je Jovan Ristić, iz udruženja Efektiva.
Na tržište, ali i formiranje cena znatno utiču marže, koje su izuzetno visoke.
- Trgovci u te marže ukalkulišu i niz dažbina koje su nerazumljive i koje stoje u njihovim ugovorima sa dobavljačima, kao što su održavanje asortimana, izrada flaera, kataloga, zatim pozicioniranje robe u objektu. Sad predstoji od narednog ponedeljka, do petka, petodnevni. Ovaj jedan je bio probni, koji je pokazao da itekako možemo biti solidarni - objašnjava Vesna Perinčić, iz Unije potrošača.
Krajnji cilj nisu trenutni popusti, već da se trajno spuste cene, zbog čega je i najavljen nastavak bojkota. Inače, Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je postupak protiv 4 trgovinska lanca, zbog sumnje da su ugovorili cene namirnica, a nedavno se u ceo proces uključila i Antimonopolska komisija.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
PREVARANTI IZDAJU STANOVE KOJI NE POSTOJE! Bračni par uplatio depozit i ostao i bez para i bez stana, reagovala i policija